«بلید رانر» رسما به زمان رخدادش رسید/ پیش بینی اسکات از دنیای امروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۴

«بلید رانر» رسما به زمان رخدادش رسید/ پیش بینی اسکات از دنیای امروز

در خبری هشدار دهنده و نگران کننده، دنیای فیلم «بلید رانر» به زندگی واقعی رسید.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ایندیپندنت، ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ که روز جمعه ۱۰ آبان وارد آن شدیم دقیقا همان ماهی است که داستان فیلم مشهور علمی تخیلی «بلید رانر» ساخته ریدلی اسکات در آن اتفاق می افتد.

«بلید رانر» (۱۹۸۲) با بازی هریسون فورد در نقش ریک دکارد مامور پلیسی است که وظیفه اش دستگیری و شکار رپلیکنت های بازنشسته است.

رپلیکنت ها ربات هایی هستند که به انسان ها شبیه اند و می خواهند مانند انسان ها زندگی عادی داشته باشند.

در فیلم پاد آرمانشهری «بلید رانر» آینده با چیزهایی که هنوز آنها را تجربه نکرده ایم مانند ماشین های پرنده و ربات های زنده نشان داده شده است. حالا با رسیدن به این تاریخ، جالب می شود ببینیم چه تعداد از چیزهایی که اسکات برای آینده در فیلمش پیش بینی کرده بود، محقق شده است.

در قدم اول: دکارد با استفاده از دستور صوتی وسایل تکنولوژیک را فعال می کرد، این روش امروزه به لطف Alexa و Siri رایج است. حتی می شود گفت که تکنولوژی امروزه پیشرفته تر از آن چیزی است که در فیلم نشان داده شده است.

دیگر پیش بینی مربوط به تغییرات آب و هوایی است، ما در حال حاضر در حرکت به سمت یک بلای طبیعی شبیه آنچه در باران های «بلید رانر» شاهدش بودیم، هستیم. البته امیدواریم این اتفاق به لطف کارهای فعالان محیط زیستی مثل گرتا تونبرگ رخ ندهد.

فیلم «بلید رانر» براساس کتاب «آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» (۱۹۶۸) نوشته فیلیپ کی. دیک ساخته شده است.

دنباله فیلم «بلید رانر» در سال ۲۰۱۸ با نام «بلید رانر ۲۰۴۹» راهی سینماها شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است