شیوه رای‌دهی در بخش بهترین فیلم بین‌الملل اسکار تغییر کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۱

شیوه رای‌دهی در بخش بهترین فیلم بین‌الملل اسکار تغییر کرد

آکادمی علوم و هنرهای سینما، ‌تغییراتی در پروتکل‌های رای‌دهی بخش «بهترین فیلم بین الملل» به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینما که مسئولیت برگزاری مراسم جوایز اسکار را برعهده دارد، در شیوه رای‌دهی یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های خود یعنی بخش «بهترین فیلم بین‌الملل»، تغییراتی ایجاد کرد.

این الگوی جدید در بیانیه روز چهارشنبه ۳۰ اکتبر آکادمی خطاب به اعضای خود منعکس شده است و به طور مشخص بر لیست کوتاه آثار منتخب که در نهایت به لیست نامزدها منتهی می‌شود، اثر گذاشته است.

در فاز اول تمامی ۹۳ فیلم شرکت کننده در بخش بهترین فیلم بین‌الملل برای ارزیابی اعضای آکادمی نمایش داده می‌شوند و پس از آن۱۰ فیلم برتر، به لیست کوتاه شده راه می‌یابند. لیستی که پیش از این شامل ۹ عنوان بود.

طی تغییرات جدید تصویب شده، بعد از این مرحله تنها آن دسته از اعضای آکادمی که تمامی ۱۰ فیلم را دیده باشند ،می‌توانند ۵ نامزد اصلی بخش بهترین فیلم بین‌الملل را برگزینند.

این تغییرات جدید حاکی از تمرکز هرچه بیشتر آکادمی بر سیستم پخش آنلاین خود و در تقابل با قانون پیشین است که  فیلم‌های شرکت‌کننده در این بخش را ملزم به اکران در سالن‌های سینما می‌کرد.

از لحاظ تکنیکی اعضای معمولی آکادمی تنها ۷ فیلم از ۱۰ فیلم لیست کوتاه شده را انتخاب می‌کنند و انتخاب ۳ اثر باقی‌مانده بر عهده کمیته‌های اجرایی آکادمی اسکار است که ۳۰ عضو دارد.

در خبر دیگری که مدت کوتاهی قبل درباره  آکادمی اسکار انتشار یافت، مشخص شد از این پس اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینما می‌توانند به راحتی بسیاری از فیلم‌های حاضر در این رقابت را از طریق سرویس آنلاین ویژه آکادمی تماشا کنند. امکانی که برخلاف سال‌های قبل شامل بخش‌های اصلی همچون بهترین فیلم این مراسم نیز می‌شود.

گفته می‌شود این تغییرات باعث می‌شود بخش بهترین فیلم خارجی اسکار وزن و اعتبار بین‌المللی بیشتری از مجموعه اعضای آکادمی بگیرد. نهادی که تخمین زده می‌شود نزدیک به ۲۰ درصد از اعضای آن خارج از مرزهای ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند.

 

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000