«سویِ ایرانی جَز» آلبوم شد/ برداشتی از موسیقی ایران و جز مدرن | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱

«سویِ ایرانی جَز» آلبوم شد/ برداشتی از موسیقی ایران و جز مدرن

آلبوم «سوی ایرانی جز» اثری از ماهان میرعرب به زودی منتشر می شود.

سپهر سعیدی مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: آلبوم «سوی ایرانی جَز» اثری از ماهان میرعرب همین روزها روانه بازار موسیقی می شود که این اثر موسیقایی در خارج از ایران تولید شده است.

وی در توضیح بیشتر این آلبوم عنوان کرد: این اثر برداشتی جدید از موسیقی ایران و جَز مدرن با توجه به ریشه های هر دو سبک و در عین حال با دیدی باز به آزمون و خطاهای نوگرایانه با استفاده از ترکیب های هارمونیک و ملودیک و همینطور استفاده از بافت های صدایی غیرمعمول در هر دو نوع موسیقی است.

مدیر انتشارات رهگذر هفت اقلیم افزود: در این اثر ماهان میرعرب به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده گیتار و گیتار فرت لس حضور داشته است. همچنین در این اثر موسیقایی مارتین برائور نوازنده باس، امیر وهابا نوازنده پرکاشن، کاوه سروریان نوازنده نی، مونا مطبوع ریاحی نوازنده کلارینت، گلنار شهریار بک وکال و دیود سیکس نوازنده پیانو حضور دارند.

سعیدی در معرفی ماهان میرعرب خاطرنشان کرد: ماهان میرعرب مخاطبان زیادی دارد و در اشاعه موسیقی ایرانی در خارج از کشور نقش بسزایی داشته است. همچنین این اثر موسیقایی یک کار تخصصی است و مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

سعیدی در پایان گفت: این اثر از سوی رهگذر هفت اقلیم منتشر و توسط مرکز پخش موسیقی رها توزیع می شود.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است