پخش آنلاین آثار حاضر در رقابت اسکار برای اعضای آکادمی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴
دیروز اعلام شد؛

پخش آنلاین آثار حاضر در رقابت اسکار برای اعضای آکادمی

از این پس اعضای آکادمی می‌توانند از طریق سرویس آنلاین یا اپلیکیشن آثار را تماشا و ارزیابی کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، بر اساس خبری که چهارشنبه ۳۰ اکتبر منتشر شد، از این پس اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینما که وظیفه برگزیدن نامزدها و برندگان مراسم جوایز اسکار را برعهده دارند، می‌توانند به راحتی بسیاری از فیلم‌های حاضر در این رقابت را از طریق سرویس آنلاین ویژه آکادمی تماشا کنند.

در سال‌های اخیر اعضای آکادمی می‌توانستند آثار حاضر در بخش فیلم‌های خارجی، فیلم‌های کوتاه و بخش‌های محدود دیگری را از طریق وبسایت مخصوص اعضای این نهاد تماشا و ارزیابی کنند، حال اما برای نخستین بار دامنه این آثار شامل بخش‌های اصلی چون بهترین فیلم اسکار نیز شده است. البته پخش‌کنندگان فیلم‌های حاضر در این رقابت، برای بهره‌مندی از این موضوع می‌بایست مبلغی برابر با ۱۲۵۰۰ دلار برای هر عنوان فیلم بپردازند. آثاری که حاضر به پرداخت این هزینه باشند نه فقط در وبسایت آکادمی که در بخش مخصوص اعضای این نهاد در تلویزیون‌ و اپلیکیشن«TV 4K» کمپانی اپل نیز بارگذاری می‌شوند.

تاکنون هشت فیلم از چهار پخش‌کننده در سرویس جدید آکادمی پست شده‌اند. «بعد از عروسی»، «درد و شکوه»، ««موستانگ»» و «فرانکی» از سونی‌کلاسیکز، ، «دانتون ابی» از فوکوس، «جودی» و «فالکون کره بادام‌زمینی» از رودسایداترکشن و «دولمایت اسم من است» از نتفلیکس، فیلم‌هایی هستند که هم‌اکنون به صورت آنلاین برای تماشای اعضای آکادمی در دسترس هستند. پیش‌بینی می‌شود این لیست به سرعت شامل عناوین بیشتری شود.

تغییرات در سرویس آنلاین آکادمی از جایی شتاب گرفت که تعداد بی‌سابقه‌ای از افراد جدید و ساکن خارج از ایالات متحده آمریکا به عضویت در این نهاد سینمایی دعوت شدند. در این شرایط آکادمی به این نتیجه رسید که سرمایه‌گذاری روی یک سرویس آنلاین امن، ارزانتر، موثرتر و البته محیط‌زیست دوستانه‌تر از روش‌های دیگر همچون ارسال DVD برای رساندن آثار به دست اعضای خود است.

از دیگر مزایای این روش این است که حالا کمپانی‌های پخش‌کننده فیلم می‌توانند آثار خود را با تعداد نامحدودی زیرنویس عرضه کنند و به عنوان مثال فیلمی همچون «انگل» از کره‌جنوبی دیگر نه فقط با زیرنویس انگلیسی که با هر زبان دیگری می‌تواند به اعضای آکادمی معرفی شود.

آکادمی همچون سال‌های قبل علاوه بر این روش‌ها، اکران‌های سینمایی اختصاصی در لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو و لندن نیز برای اعضای سنتی‌تر و یا آنهایی که تمایل دارند فیلم‌ها را روی پرده بزرگ سینما ارزیابی کنند، ترتیب می‌دهد.

نود و دومین دوره مراسم اسکار نهم فوریه سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است