انتظاری ابدی برای جای دیگری بودن/ نقاشان دست به کار شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱

انتظاری ابدی برای جای دیگری بودن/ نقاشان دست به کار شدند

نمایشگاه گروهی نقاشی «رودررویی» از جمعه ۱۰ آبان ماه در نگارخانه شمیس برپا می شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، نگارخانه شمیس میزبان نمایشگاهی از آثار گروهی از نقاشان با عنوان «رودررویی» خواهد بود.

در بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «شارل بودلر در جایی می نویسه: من زخم و چاقو هستم، قربانی و جلادم. نگاه هنرمند به انسان در  این مجموعه شاید مصداق خوبی از این جمله باشد. او از جانبی چاقوست، نگاه ناب تماشاگری که پایین تر از خویش عبور شتابان جریان آگاهیِ بازتاب یافته را می نگرد، او هم زمان زخم نیز هست، ادامه خود این جریان است و اگر جایگاه بازتابانه ی او فی نفسه بیزاری از عمل هست، اما توسط هر یک از آگاهی های گذرایی که بازمی تاباند، او عمل است، طرح است و امید است. او توالی پایان ناپذیر اقدامات لحظه ای است که بلافاصله توسط نگاه بازتابانه خلع سلاح می شوند هم چون دریایی از طرح ها و پروژه ها که به محض ظاهر شدن چون حباب هایی بر سطح آب می ترکند. هم چون انتظاری ابدی، خواستی ابدی برای دیگری بودن و جای دیگر بودن.»

هنرمندان این نمایشگاه گروهی عبارتند از سپیده احمدی منفرد، علی رحمتی، امید غفاری، همایون حیاتی، عصمت روزبیانی، پریا مامیر، مریم حیدری رامشه، سمیرا زینتی، سلما محمدرضا بیگ، شادی دادخواه، حانیه سلطانی، حسین ورال.

این نمایشگاه از تاریخ جمعه ۱۰ آبان تا پنجشنبه ۱۶ آبان ماه در نگارخانه شمیس به نشانی تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است