بهترین‌های صنعت فیلمسازی مستقل بریتانیا اعلام شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۳

بهترین‌های صنعت فیلمسازی مستقل بریتانیا اعلام شدند

امروز و طی مراسمی در لندن، نامزدهای دریافت جایزه مراسم سال 2019 جوایز فیلم‌ مستقل بریتانیا «BIFA»، مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، امروز چهارشنبه ۳۰ اکتبر لیست نامزدهای جوایز فیلم‌ مستقل بریتانیا موسوم به «BIFA» اعلام شد و اقتباس سینمایی آرماندو یانوچی از رمان کلاسیک «دیوید کاپرفیلد» چارلز دیکنز با نامزدی در ۱۱ رشته، در صدر فهرست آثار حاضر در این مراسم قرار گرفت.

دو پتل برای بازی در «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» نامزد جایزه بهترین بازیگر شد و هم‌بازی‌های او در این فیلم یعنی تیلدا سوینتون و هیو لوری نیز در بخش‌های خودشان نامزد بهترین جایزه نقش مکمل شدند.

درام موزیکال «رز وحشی» با بازی جسی باکلی نیز در این میان خوش درخشیده است و با نامزدی در ۱۰ بخش در رده بعدی آثار شاخص این دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا قرار دارد. در رده بعدی، تریلر وحشتناک «در پارچه» با نامزدی در ۹ رشته جای گرفته و درام «سوغاتی» به کارگردانی جوانا هاگ با ۸ نامزدی به دنبال آن است. موزیکال «ضرباهنگ»، درام زندگی‌نامه‌ای «جودی» درباره جودی گارلند و مستندهای «برای سما» و «دیگو مارادونا» نیز هرکدام با ۵ نامزدی رکورددار کسب جوایز مراسم امسال فیلم مستقل بریتانیا هستند.

نامزدهای جوایز سال ۲۰۱۹ این رویداد سینمایی انگلیسی را نائومی آکی و جو کول، در لندن اعلام کردند.

رنی زلوگر، بازیگر نقش اواخر دوران حرفه‌ای جودی گارلند در فیلم «جودی» نیز در بخش بهترین بازیگر زن نامزد دریافت جایزه شده است. رقبای او در این بخش جسی باکلی، هالیدی گرینجر، سالی هاوکینز و ویکی نایت هستند.

دو پتل نیز در بخش بهترین بازیگر مرد رقبایی چون سم آدومنی، تام برک، کریس هیتچن و جاش او کنر را در پیش رو دارد.

وعد الکاتب کارگردان مستند «برای سما» و جوانا هاگ، کارگردان «سوغاتی»، ۲ فیلمساز زنی هستند که در جمع ۶ کارگردان نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان قرار دارند.

جوایز فیلم‌ مستقل بریتانیا موسوم – «BIFA» – رویدادی سینمایی برای بزرگداشت و حمایت از صنعت فیلمسازی مستقل و استعدادهای فیلمسازی در بریتانیا است و حامیانی چون بنیاد فیلم بریتانیا «BFI» را در پشت خود دارد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است