مهمترین دغدغه هایم محیط زیست و توسعه است/ پایان فیلمبرداری دو مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۳
فاطمه ذوالفقاری در گفتگو با صبا:

مهمترین دغدغه هایم محیط زیست و توسعه است/ پایان فیلمبرداری دو مستند

فاطمه ذوالفقاری کارگردان مستند درباره سه فیلم درحال ساخت خود توضیحاتی ارایه کرد.

فاطمه ذوالفقاری کارگردان مستند در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره حضور مستند «فقدان» در جشنواره ایدفا توضیح داد: از حضور فیلم در بخش لومینوس جشنواره ایدفا خوشحال هستم، متنی که برای من درباره انتخاب «فقدان» فرستاده شد نشان دهنده این بود که چقدر دقیق فیلم را دیده و با آن ارتباط برقرار کرده اند.

وی با اشاره به دو فیلم مستندی که از سال های ۹۳ و ۹۴ شروع به ساخت آن ها کرده و در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد آن ها کامل شده است، بیان کرد: این کارها به دلیل موضوعی که دارند نیازمند گذر زمان هستند و تقریبا فیلمبرداری آن ها به پایان رسیده اما هنوز به مرحله تدوین هم نرسیده اند.

ذوالفقاری با بیان این که موضوع محیط زیست و توسعه از مهمترین دغدغه های اوست، درباره فضای این فیلم ها توضیح داد: یکی از این دو فیلم مضمونی محیط زیستی دارد. من فعالیت های زیادی در این حوزه داشته ام و از سال ۹۰ در موسسه توسعه پایدار و محیط زیست مشغول به کار بوده ام و بیش از ۳۰ فیلم برای این موسسه ساخته ام. به همین دلیل یکی از اصلی ترین دغدغه های من محیط زیست و موضوع توسعه است و حتی به «فقدان» نیز می توان از دید توسعه نگاه کرد و فیلم دیگر من درباره فیلمسازان جوانی است که بعد از جنگی که درگیر آن بوده اند در حال ساخت جامعه خود هستند.

این مستندساز در پایان درباره زمان نمایش این فیلم ها عنوان کرد: عجله ای برای تکمیل این دو فیلم ندارم و کیفیت کار از اهمیت بالاتری برای من برخوردار است اما یکی از این فیلم ها به احتمال زیاد تا یک سال و نیم دیگر به مرحله نمایش خواهد رسید.  در حال حاضر تمرکز اصلی من روی پخش «فقدان» و تهیه سرمایه برای ادامه کار فیلم های دیگر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است