«چراغ مطالعه» با نقد کتاب‌های حوزه علوم انسانی روی آنتن می‌رود

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، اولین قسمت از برنامه «چراغ مطالعه» از شنبه 11 آبان ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

این برنامه شامل گفتگوهایی با نویسندگان کتاب‌های حوزه علوم انسانی است و به نقد و ارزیابی کتاب‌های این حوزه و نیز فضای کلی کتاب‌های تالیفی علوم انسانی در ایران خواهد پرداخت.

هر قسمت از «چراغ مطالعه» میزبان یکی از نویسندگان شهیر ایرانی خواهد بود و با آن‌ها درباره‌ کتاب‌هایشان به گفتگو خواهد نشست.

کوروش علیانی نویسنده، پژوهشگر و زبان‌شناس اجرای این مجموعه گفتگوها را بر عهده دارد.

در تیزر تبلیغاتی این برنامه آمده است: «در چراغ مطالعه، به سراغ کتاب‌ها و نویسندگانشان خواهیم رفت. سوال‌های سخت می‌پرسیم و به دنبال جواب‌های تازه خواهیم گشت.»

برنامه «چراغ مطالعه» در قسمت نخست، میزبان آرمین امیر، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.

«ره افسانه زدند، تبارشناسی آثار خلقیات نویسان ایرانی در پنجاه سال اخیر» نام کتابی است که در برنامه اول مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

آرمین امیر در این کتاب با تبارشناسی نوشته‌های 9 نویسنده ایرانی، به دنبال پاسخ این سوال است که چرا در آثار این نویسندگان، ما ایرانیان این اندازه خودمان را با غرب مقایسه می‌کنیم و چرا همیشه در این مقایسه، غرب خوب و پیشرفته و قانون‌مند است و ما بد و عقب‌مانده و بی‌قانون.

«چراغ مطالعه» در 20 قسمت با تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی و علی خواجه در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تولید شده است و پخش هفتگی آن با اجرای کوروش علیانی و سردبیری مرتضی روحانی، از شنبه 11 آبان ماه آغاز خواهد شد.

بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت 10 و دوشنبه‌ها ساعت 13 روی آنتن خواهد رفت.

تیزر این برنامه را اینجا ببینید.

انتهای پیام/