شیرازی‌ها برای بررسی پرونده «سازمان فاکوپا» دست به کار شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷

شیرازی‌ها برای بررسی پرونده «سازمان فاکوپا» دست به کار شدند

گالری موتورخونه میزبان نمایشگاه آثار گرافیکی شیما طاهری پارسا و محمد مخبری با عنوان «سازمان فاکوپا» شد.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، گالری موتورخونه شهر شیراز میزبان آثار گرافیکی گردآوری شده توسط شیما طاهری پارسا و محمد مخبری با عنوان «سازمان فاکوپا» خواهد بود.

در بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «سازمان تبلیغات فاکوپا در سال ۱۳۳۵ توسط فرهاد هرمزی در خیابان شاه‌آباد کار خود را آغاز کرد. فاکوپا به هیچ‌کس یا جایی وابسته نبود و کاملا مستقل اداره می‌شد.

این سازمان مسئولیت طراحی تبلیغات برندهایی مثل: بانک ملی، بانک پارس، بانک عمران، اعانه ملی، ایران ناسیونال، روغن نباتی شاه‌پسند، صابون عروس، روغن نباتی قو و… را بر عهده داشت.

فاکوپا اولین سازمان تبلیغاتی‌ای بود که کمپین‌های تبلیغاتی و آگهی‌های سریالی را در ایران آغاز کرد و در سال‌های ۳۶ تا ۴۱ با اجرای مهم‌ترین و گسترده‌ترین کمپین‌ها موفقیت خود را تثبیت کرده و به اوج شهرت رسید. در طی سال‌های فعالیت فاکوپا فرهاد هرمزی به عنوان نایب رییس سازمان تبلیغات جهانی برگزیده و موفق شد کنگره جهانی تبلیغات را در ایران برگزار کند.

به طور کلی دوران ۲۰ ساله‌ی حضور فعال فاکوپا را در صحنه‌ی تبلیغات کشور به سه دوره‌ی مشخص می‌توان تقسیم کرد:

۱-دوره طلایی: از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۴۱
۲-دوره بازسازی: از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷
۳- دوره قدرت: از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷»

این نمایشگاه از چهارشنبه ۸ آبان تا جمعه ۱۰ آبان ماه در گالری موتورخونه به نشانی شیراز، بلوار مطهری، خیابان رادفر، کوچه ۲ آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است