زهرا نیازی: «خانه روشنان» در ادامه سه‌گانه‌‌ام است/ بلیت‌ها رایگان نباشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۴
جشنواره فیلم کوتاه تهران در آینه صبا-1

زهرا نیازی: «خانه روشنان» در ادامه سه‌گانه‌‌ام است/ بلیت‌ها رایگان نباشد

کارگردان فیلم «خانه روشنان» معتقدست نمایش فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران نباید رایگان باشد.

زهرا نیازی

زهرا نیازی کارگردان مستند «خانه روشنان» که در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش مسابقه مستند حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: این مستند یکی از مجموعه مستندهای درباره حاشیه‌نشینی اصفهان است که تهیه‌کنندگی آن را رسول انتشاری برعهده داشته است.

وی ادامه داد: به لحاظ فرمی مستند «خانه روشنان» برای من کار جدیدی به حساب می‌آید اما در حقیقت در ادامه سه‌گانه‌ من قرار می‌گیرد؛ سه‌گانه‌ای که در آن به موضوعات ام اس، سرطان پستان و آسیب‌های اجتماعی پرداخته‌ام و در این آثار یک زن قدرتمند حضور دارد که در مقابل تاریکی‌ها و فشارها ایستاده و خودش دست به کار ویژه‌ای می‌زند.

کارگردان «چشمه زاون» بیان کرد: در کارنامه خود آثاری چون «چشمه زاون» را هم داشته‌ام که محوریت آن یک مرد یعنی زاون قوکاسیان بوده است اما در مجموع احساس بهتر و نزدیکی بیشتری به موضوع زنان دارم و به خاطر نزدیکی که با سوژه می‌توانم داشته باشم برایم چالش برانگیزتر است.

این فیلمساز اصفهانی درباره نحوه ارایه فیلم‌ها در جشنواره فیلم کوتاه تهران، تهیه بلیت یا رایگان بودن آن نیز توضیح داد: به نظر من فیلم‌ها نباید رایگان باشند. سال گذشته در جشنواره سینماحقیقت هم این مشکل را داشتیم به نحوی که سالن‌ها انقدر شلوغ می شد که یا به کل آن را از دست می‌دادیم یا باید در طول پخش ایستاده آن را نگاه می‌کردیم. نباید قیمت بلیت‌ها گران باشد اما باید بلیت فروشی وجود داشته باشد ولی تفاوتی بین اعضای صنف، صاحبان اثر و مخاطبان عام وجود داشته باشد تا طوری نشود که آنها که اهلیت دارند فیلم‌ها را از دست بدهند و کسانی که دغدغه‌اش را ندارند و شاید صرفا برای تفریح آمده‌اند مخاطب و بیننده آثار باشند.

نیازی در پایان درباره کارهای آینده خود گفت: سه چهار سال است کاری درباره خیابان چهارباغ اصفهان دارم که در تکمیل ساخت آن به دنبال اسپانسر یا سرمایه‌گذار هستم و موضوع آن پیرامون زندگی خودم و خانواده‌ام در چهارباغ اصفهان که مهم‌ترین خیابان و گذر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شهر اصفهان است، می‌گذرد.

در خلاصه داستان مستند «خانه روشنان» آمده است: زنی در یک فضای ناامن و اعتیاد چراغی روشن کرده است…

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

زهرا نیازی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000