سعید عباسپور «۱۲ داستان دیگر» را به نشر ثالث سپرد/ چاپ دوم «راویان روایت تو» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱

سعید عباسپور «۱۲ داستان دیگر» را به نشر ثالث سپرد/ چاپ دوم «راویان روایت تو»

سعید عباسپور مجموعه ای از 12 داستان تازه اش را به نشر ثالث سپرد.

سعید عباسپور در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه اش در زمینه داستان نویسی بیان کرد: مجموعه داستانی شامل ۱۲ داستان را به نشر ثالث سپرده ام که امیدوارم تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب سال آینده به انتشار برسد.

وی درباره این مجموعه داستان توضیح داد: آخرین رمان من «راویان روایت تو» به تازگی در نشر ثالث به چاپ دوم رسیده است و مجموعه ای شامل ۱۲ داستان را نیز برای انتشار به همین انتشارات سپرده ام که امیدوارم تا نمایشگاه کتاب سال ۹۹ منتشر شود.

عباسپور درباره این مجموعه داستان بیان کرد: در حال حاضر عنوان موقت «۱۲ داستان دیگر» را انتخاب کرده ام که احتمال دارد این عنوان تغییر کند و فضای این داستان ها نیز درباره روابط بین فردی آدمهاست که برخی از آنها تلخ تر و برخی شیرین تر است.

این نویسنده درباره عناوین داستان هایش گفت: «بلی خان»، «روزهایم را با او می گذرانم، شبهایم را با شما»، «بادنجان های سرخ شده»، «بازی آخر»، «بیچاره شارلوت»، «بازگشت» عناوین برخی از این داستان هاست.

عباسپور همچنین از یک مجموعه داستان تازه دیگرش که به اتمام رسیده است، خبر داد و گفت: این مجموعه داستان فاقد راوی است و با تکنیک دیالوگ کار کرده ام که قرار است همه بار تکنیک های داستان را بر عهده بگیرد.

وی درباره تجربه این تکنیک در داستان هایش توضیح داد: در آثار قبلی ام مثل «بوی تلخ قهوه» و «پیاده روی در هوای آزاد» نیز این تجربه را داشته ام و داستانی با عنوان «کاش یاسمن در زمستان می مرد» با این تکنیک نوشته شده است که این داستان پیش از چاپ کتاب هایم به لطف هوشنگ گلشیری در «کارنامه» منتشر شد و داستان «همه چیز را که تلفنی نمی شود گفت» را نیز با تکنیک دیالوگ نوشته ام.

نویسنده رمان «صداهای سوخته» در پایان درباره زمان انتشار کتاب تازه اش اظهار کرد: این مجموعه داستان جدید هم شامل ۱۲ داستان است و منتظر هستم تا سرنوشت مجموعه داستان قبلی من در نشر ثالث مشخص شود تا این مجموعه جدید را آماده انتشار کنم.

سعید عباسپور متولد سال ۱۳۳۸ در آبادان است. این نویسنده و روان‌شناس، از سال ۱۳۶۰ داستان‌نویسی را آغاز کرده است و از سال ۱۳۷۹ تاکنون سه مجموعه داستان «بوی تلخ قهوه»، «پیاده‌روی در هوای آزاد» و داستان بلند «صداهای سوخته» به قلم او منتشر شده‌اند. کتاب «صداهای سوخته» در سال ۱۳۸۳ جایزه‌ ناشران ایران، مهرگان را برای او به ارمغان آورد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است