مهدی فردقادری: «لذت‌های گناه آلود» بهترین تجربه‌ام است/ نه به بلیت رایگان | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۷
جشنواره فیلم کوتاه تهران در آینه صبا-2

مهدی فردقادری: «لذت‌های گناه آلود» بهترین تجربه‌ام است/ نه به بلیت رایگان

مهدی فردقادری درباره حضور «لذت‌های گناه آلود» در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت.

لذت‌های گناه آلود

مهدی فردقادری فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فیلم کوتاه «لذت‌های گناه آلود» که در بخش تجربی سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شده است، گفت: ایده این فیلم به قبل از فیلم بلند سینمایی «جاودانگی» برمی‌گردد و چون بعد از گذشت چهار سال هنوز این ایده را دوست داشتم سراغ ساختنش رفتم.

به گفته وی، فیلم پر از کات و در ژانر فانتزی است و تمام قصه در یک گاوداری اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه «لذت‌های گناه آلود» بیش از صد قاب دارد و مجید مظفرى و یاسر جعفرى نقش‌هاى اصلى را برعهده دارند.

فردقادری که پس از سال ها تجربه فیلمسازی کوتاه در سال های اخیر بر سینمای بلند داستانی متمرکز بوده است، عنوان کرد: این فیلم به جرات بهترین تجربه برای من در سینما چه در بین فیلم‌های کوتاه و چه بلندم به حساب می‌آید.

کارگردانِ «لذت‌های گناه آلود» در بخش دیگر صحبت هایش درباره مکان برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: این جشنواره همیشه برای من نوستالژیک بوده است چراکه اولین بار در هجده سالگى با اولین فیلم کوتاهم در آن حضور داشتم. ‌در طول سال‌های گذشته چند مدیر عوض شده ولی چیزی که خود من شاهد آن هستم تلاش انجمن سینماى جوانان برای بهتر شدن جشنواره است.

وی افزود: فکر می‌کنم پردیس ملت انتخاب درستی است و حداقل خود من جای بهتری به ذهنم نمی‌رسد زیرا این جشنواره مکانی است برای اهالی فیلم کوتاه که دور هم جمع شوند و به تعامل بپردازند و پردیس ملت این قابلیت را دارد. امیدوارم امسال مسایل جانبی جشنواره هم مدیریت بهتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید

زهرا نیازی: «خانه روشنان» در ادامه سه‌گانه‌‌ام است/ بلیت‌ها رایگان نباشد

فردقادری در پایان درباره نحوه ارایه فیلم به مخاطب، بلیت فروشی یا رایگان بودن آن نیز مطرح کرد: در سال گذشته که وضعیت و مشکلات را با چشمان خود دیدم این پیشنهاد را دادم که بلیت بفروشید و پول بلیت را به فیلمسازان بدهید چون در صورت رایگان بودن بعضی‌ها که دغدغه دیدن فیلم کوتاه ندارند در جشنواره حضور پیدا مى‌کنند. به نظر من برای دیدن فیلم کوتاه نیز باید هزینه پرداخت کرد و با این حساب قطعا مخاطبان جدی پای فیلم‌ها می‌نشینند.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است