روح انگیز شمس و داوری در جشنواره فیلم آنلاین آمریکایی

روح انگیز شمس کارگردان سینما درباره داوری اش در یک فستیوال آنلاین در آمریکا در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: فستیوال امریکن گلدن پیکچرز در ایالت فلوریدا برگزار می شود و ماهانه به طور آنلاین فیلم های فرستاده شده از کشورهای متفاوت را داوری و بررسی می کند و هر ماه به برگزیدگان آن جایزه داده می شود.

کارگردان فیلم «دختر عمو و پسر عمو» افزود: این رویداد در پایان ۱۲ ماه سال به بهترین هایش می رسد و در انتها به یک فیلم به عنوان بهترین فیلم سال جایزه داده می شود که شامل فیلم های کوتاه، بلند داستانی، مستند، انیمیشن و موزیک ویدیو است.

وی درباره داوری آثار این جشنواره توضیح داد: داورهای این فستیوال از کشورهای متفاوتی از جمله امریکا، انگلستان، هندوستان، ایران و… انتخاب می شوند و همه می توانند از طریق فیلم فری وی در این فستیوال شرکت کنند.

شمس درباره دلیل انتخابش برای داوری این رویداد گفت: فیلم های من در فستیوال های مختلف اکران شده و جایزه گرفته است. همچنین سال ۲۰۱۳ در امریکا در فستیوال سنت اگوستین و لیک چارلز دعوت شدم و حضور پیدا کردم و آنجا هم به عنوان فیلمساز زنی که همزمان دو فیلم در بخش مسابقه داشت مورد توجه قرار گرفتم.

کارگردان فیلم «چرا باران نمی بارد» خاطرنشان کرد: نوع نگاه و کار و زن بودن من به عنوان فیلمساز برای آن ها جالب بود و همین موضوع سبب شد با من از طریق ایمیل ارتباط برقرار کرده و به من جهت داوری نهایی فستیوال پیشنهاد همکاری دهند و من به صورت آنلاین و از طریق فیلم فری وی فیلم ها را می بینم و داوری می کنم.

این کارگردان در پایان گفت: یک ویژگی مهم این فستیوال این است که یک بخش ویژه برای سینماگران دارد که می توانند اطلاعات خود را در آنجا قرار داده و با سینمای کل دنیا ارتباط برقرار کنند یعنی تولیدکنندگان فیلم در کل دنیا می توانند این اطلاعات را در مورد افراد ببینند و در پروژه هایشان از آنها دعوت به همکاری کنند.

روح انگیز شمس‌ مدرس دانشگاه و کارگردان فیلم هایی چون دختر عمو و پسرعمو، لیوان شیر و چرا باران نمی بارد از سال ۱۳۶۶ فعالیت حرفه ای خود را در سینما و تلویزیون آغاز کرد و تاکنون به عنوان مشاور کارگردان و دستیار کارگردان و برنامه ریز و منشی صحنه با سریال ها و فیلم های سینمایی مختلفی همچون مردی از جنس بلور، تیک، غوغا، پرنده باز، یک روز معمولی، شهرزاد، یوسف پیامبر، مریم مقدس، روشن تر از خاموشی و… همکاری داشته است.

او همچنین جوایزی برای کارگردانی فیلم های خود از جشنواره های داخلی و خارجی دریافت کرده است. این کارگردان در جشنواره هایی همچون جشنواره باران رحمت،جشنواره ۳۸، جشنواره ایده های برتر و… به عنوان داور و مدیر اجرایی حضور داشته و فستیوال واید اسکرین را در مارچ ۲۰۱۸ داوری کرده است و هم اکنون به عنوان داور در فستیوال امریکن گلدن پیکچرز حضور دارد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/