غنا و موسیقی در برنامه «شب موسیقی» بررسی می شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱

غنا و موسیقی در برنامه «شب موسیقی» بررسی می شود

مجله تلویزیونی شب موسیقی از مجموعه «شب‌های هنر» یکشنبه 5 آبان ماه با موضوع «غنا و موسیقی» روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «شب موسیقی» روز ۱۴ مهرماه که در قالب یک گفتگوی زنده تلویزیونی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد شیخ الاسلامی محقق و پژوهشگر به بهانه چاپ سوم کتاب «غنا؛ متن درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ اللّه‌ العظمی سیدعلی خامنه‌ای» به بررسی این کتاب و موضوع غنا و موسیقی پرداخت، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

مجله موسیقیایی شب موسیقی این هفته نیز قصد دارد تا به صورت جزیی تر و با استناد به کتاب مقام معظم رهبری موضوع «غنا و موسیقی» را با حضور اکبر ایرانی قمی بررسی می‌کند.

اکبر ایرانی قمی،‌ مدیر‌عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب از ابتدای تاسیس این مرکز است.

وی متولد سال ۱۳۴۱ در شهر قم‌ و فارغ‌التحصیل رشته الهیات‌ و معارف‌ اسلامی از دانشگاه‌ امام‌ صادق (ع‌) است و دکترای فلسفه از دانشگاه‌ بین‌المللی علوم‌ اسلامی لندن دارد و نقد خنیاگری، موسیقی، اندیشه‌ها و دیدگاه پنجم از جمله تالیفات وی است.

در برنامه این هفته شب موسیقی که ساعت ۲۲ یکشنبه ۵ آبان ماه به صورت زنده پخش می‌شود، سمفونی «نوحه‌خوان» که داستان روز عاشورا را روایت می‌کند اثر علی رهبری، سمفونی «پیامبر اعظم» اثر شاهین فرهت، قطعه «در هوای تو (یارا یارا)» با صدای علیرضا افتخاری و نوای کاروان زنده‌یاد نادر گلچین پخش می شود.

شب موسیقی از مجموعه «شب‌های هنر» به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری و با اجرای رضا مهدوی، یکشنبه شب‌ها روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است