تصویر انسانِ دونده در پیچیدگی در «بی شکلی» قاب‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۸

تصویر انسانِ دونده در پیچیدگی در «بی شکلی» قاب‌ها

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی المیرا بابایی با عنوان «بی شکل» در گالری شلمان برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، نگارخانه «شَلمان» از روز جمعه ۱۰ آبان ماه میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی المیرا بابایی با عنوان «بی شکل» است.

بابایی در بیانیه نمایشگاه آثارش نوشته است: «هر روز سعی می‌کنیم به جهان اطراف خود سروشکل بدهیم. بچینیم، بکوبیم، بسازیم و حتی ممکن است تمام کوشش ما این باشد تا به هیچ‌چیز دست نزنیم. چون ما خود را فاعل و عامل جهان اطرافمان می‌دانیم ولی در واقعیت هم‌چنین است؟ مثلاً ما برای خود از میان هزاران صندلی، یکی را انتخاب کرده و می‌خریم. اما بعد از آن صندلی است که به نشستن ما شکل می‌دهد؛ مساله به همین اندازه ساده است.

آنچه در قالب مجموعه گردآوری‌ شده است نگاه شخصی من به انسانِ دونده در پیچیدگی، روزمرگی و تکنولوژی است. انسانِ محاصره‌ شده در اشیا. در پردازش این نگاه، رنگ و ترکیب آن با مواد نقش مهمی ایفا می‌کند. ایده‌های اولیه، زیرسازی نهایی کار هستند و این مسیری است که در هزارتوی بازتاب انسان و احساساتش چه به صورت شخصی و چه اجتماعی در این مجموعه طی می‌شود. اکتاویو پاز در کتاب دیالکتیک تنهایی می‌نویسد احساس و تنهایی ما اهمیت و معنایی دو گانه دارد: از سویی آگاهی بر خویشتن است، و از سوی دیگر آرزوی گریز از خویشتن.»

نمایشگاه آثار نقاشی المیرا بابایی تا ۱۵ آبان ماه در گالری شلمان برپا خواهد بود و علاقه مندان می توانند در این تاریخ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است