جای «امیرعلی» در کارنامه‌ام خالی بود/ باید جواب اعتماد مردم را بدهم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۷
عباس غزالی از بازی در «پناه آخر» می گوید:

جای «امیرعلی» در کارنامه‌ام خالی بود/ باید جواب اعتماد مردم را بدهم

بازیگر سریال «پناه آخر» می گوید جای نقش امیرعلی که متفاوت تر از دیگر نقش هایش است در کارنامه اش خالی بود.

عباس غزالی بازیگر تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره حضور خود در سریال «پناه آخر» به کارگردانی داریوش یاری که این شب ها روی آنتن شبکه یک سیما می رود، عنوان کرد: در ابتدا نقش داماد خانواده را که امین زندگانی ایفا می کند به من پیشنهاد شد، اما نقش «امیرعلی» سریال را بیشتر دوست داشتم و به دوستان سازنده گفتم که من دوست دارم این نقش را بازی کنم و آنها اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند.

بازیگر «پناه آخر» افزود: البته منظورم آن نیست که نقشی که امین زندگانی بازی کرده است نقش بدی بود بلکه نقش جذابی بود و خیلی جای کار داشت اما من در گذشته شبیه این نقش را کار کرده بودم و علاوه بر آن احساس کردم برای من در این لحظه از موقعیت کاری خودم «امیرعلی» خاص تر است و من می توانم یک کارهایی برای این نقش با همکاری دوستان انجام بدهم.

جای این نقش در کارنامه ام خالی بود

وی درباره علت علاقه خود به نقش «امیرعلی» بیان کرد: به دلیل آنکه «امیرعلی» از دیگر نقش هایی که ایفا کرده ام خیلی دور بود و احساس کردم که این نقش خیلی متفاوت است و هیچ چیزی برای یک بازیگر جذاب تر از آن نیست که کاراکترهای مختلفی را بازی کند. به هرحال مسیر زندگی امیرعلی که در سریال روایت می شود مسیری جذاب و دیدنی است که من را واقعا به چالش می کشید و دوست داشتم حتما این نقش را بازی کنم، به نظر من این نقش، نقش متفاوتی در پرونده کاری من است و جای خالی چنین نقشی را در رزومه کاری خودم حس می کردم و خدا را شاکرم که توانستم این نقش را در سریال «پناه آخر» بازی کنم.

باید رو به جلو حرکت کنم

بازیگر سریال «چرخ فلک» در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل در انتخاب فیلمنامه ها سختگیر است، تشریح کرد: عشق به کار، روبه جلو حرکت کردن و مخاطبان باعث می شود که در کاری حضور داشته باشم که در شان مخاطب باشد و آن را دوست داشته باشند. همه این دلایل خیلی برای من مهم است و من خیلی روی این نکات وسواس دارم. نه تنها در این سریال بلکه در همه کارهایی که حضور دارم سعی می کنم که با دقت خیلی زیادی به جلو حرکت کنم چون نگاه مخاطبان و این حرفه برای من خیلی محترم است و این دو نکته در کنار هم برای من خیلی ارزشمند است.

غزالی ادامه داد: همچنین زمانی که از جلد خودم خارج می شوم و به جلد کاراکتر دیگری می روم مثلا در همین سریال که نقش امیرعلی را داشتم سعی می کنم همه موارد را براساس شخصیت امیرعلی داستان پیش ببرم و هرجا احساس می کنم که دیالوگی از زبان امیرعلی نیست و با شخصیت و فرهنگ او متفاوت است، قطعا با تعامل کارگردان و نویسنده آن بخش را تغییراتی ایجاد می کنیم و در این سریال هم دوستان از هر حرکت رو به جلویی استقبال می کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع «پناه آخر» موضوعی نیست که به آن زیاد پرداخته شده باشد، مطرح کرد: اصولا فیلمنامه های مناسبتی به ویژه به مناسبت ماه محرم و صفر و حال و هوایی که در این دو ماه وجود دارد که ناخودآگاه به سمت موضوع های مشخصی مانند عزاداری، برپایی دسته های عزاداری و هیات مذهبی جامعه می رود که این یک موضوع همیشگی است و قابل تغییر نیست اما قصه ای که در این میان تراشیده می شود مهم است. به نظرم این سریال نسبت به قصه های مناسبتی دیگری که به من پیشنهاد می شد با احترام به همه آنها، یک فیلمنامه قصه گویی است و در قالب ۱۰ قسمت مخاطب را با خودش درگیر می کند.

پایان این سریال را نمی شود حدس زد

بازیگر «پناه آخر» تاکید کرد: به ویژه آنکه در حال حاضر مخاطب ممکن است حدس هایی درباره پایان سریال بزند اما من یکی از دلایلی که باعث شد این قصه را قبول کنم آن بود که پایان این سریال مانند سریال های دیگر و حدس هایی که مخاطبان درباره پایان سریال می زنند، نیست و دور از کلیشه است و این برای من جذاب بود. خیلی مهم است که یک اثر چه مناسبتی و چه غیر مناسبتی قصه‌گو باشد. فکر می کنم نویسنده جوان این کار صادق خوشحال خیلی خوب از پس این اثر برآمده است.

غزالی درباره دیالوگ های این سریال که کلیشه ای هستند و حتی به موضوع تحریم ها نیز به صورت کلیشه اشاره شده است، گفت: خیلی خوب است که در فیلم های ما نگاهی به اجتماع و جایگاه کشور در دنیا و مسایل روز داشته باشیم مثلا در هالیوود فیلمی را نمی توان دید که در آن پرچم کشور خودشان را حداقل در یک پلان نشان ندهند و بارها روی این موضوع تمرکز می کنند اما دلیل آنکه این موضوع در فیلم هایشان کلیشه ای نمی شود آن است که آن را درست و به جا استفاده می کنند. این خیلی مهم است که اگر بحث مهم اجتماعی یا سیاسی قرارست در سریالی مطرح شود به درستی در فیلمنامه به آن بپردازند. اگر قرار باشد این مساله به قصه اصلی لطمه بزند من هم با شما موافقم و می گویم اصلا نباید به آن پرداخته شود اما اگر در راستای قصه باشد، مشکلی ندارد. اگر درصدی به تماشاگر این حس منتقل شود که پرداختن به این موضوع ها کلیشه ای و سطحی است من هم به دوستان پیشنهاد می دهم که سراغش نروند و اگر قرار باشد درباره موضوعی بحث شود بهتر است که در یک برنامه جداگانه و مجزا از ابتدا تا انتها به آن موضوع بپردازند.

وی درباره تفاوت سریال های مناسبتی از سریال های غیرمناسبتی نیز توضیح داد: من قبل از «پناه آخر» تجربه بازی در سریال مناسبتی «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار را که در ماه رمضان روی آنتن رفت، داشتم. اصولا من کارها را با هم قیاس نمی کنم بلکه هر کار را با خودش می سنجم. در «پناه آخر» همه عوامل تلاش خود را کرده اند کار آبرومندی را ارایه دهند.

اما و اگر سریال های مناسبتی

غزالی اضافه کرد: به طور کلی کارهای مناسبتی با همه کارها فرق دارند و خود مناسبت ها هم با هم تفاوت دارند مثلا در ماه رمضان تماشاگر یک قدم از شما جلوتر است به جهت آنکه یک روز را کامل روزه گرفته و افطار می کند و بعد پای تلویزیون می نشیند و اگر سریالی خوب باشد و من بازیگر هم توانسته باشم نقش را خود درآورده باشم این سریال دوچندان دیده می شود و برای بازیگر هم موفقیت به همراه می آورد و این ویژگی کارهای مناسبتی است که طرفداران خاص خود را دارد.

بازیگر سریال «پناه آخر» درباره همکاری خود با داریوش یاری کارگردان این سریال توضیح داد: سریال «پناه آخر» دومین همکاری من با داریوش یاری است و هشت سال پیش تله فیلمی را با نام «حرف مردم» با هم کار کرده بودیم. برای دومین بار همکاری با داریوش یاری بسیار برای من لذت بخش بود زیرا به فضای ذهنی همدیگر احترام می گذاشتیم و تعامل خوبی با هم داشتیم.

غزالی درباره تجربه همکاری خود با دیگر بازیگران این سریال اظهار کرد: من همیشه به همکاران خودم احترام می گذارم و همه آن‌ها برای من عزیز هستند. در این دوره کاری خودم با هر طیف بازیگر از جمله نابازیگر، بازیگر حرفه ای، بازیگر تازه کار و… کار کرده ام اینجا هم در کنار عزیزانی مانند بیژن امکانیان، حدیث میرامینی، افسر اسدی و امین زندگانی تعامل خوبی با هم داشتیم و دوستان انصافا تلاش می کردند و من نیز احساس خوبی داشتم و همکاری خوبی بود.

باید جواب اعتماد مردم را بدهم

وی درباره بازخوردهایی که تا به الان از مخاطبان سریال «پناه آخر» گرفته است، تشریح کرد: مردم همیشه به من لطف دارند و اگر امروز من خیلی وسواس دارم به این دلیل است که می خواهم جواب اعتماد مردم را بدهم و انتظارهای آن را برآورده کنم. امروزه به واسطه فضای مجازی ارتباط با مخاطبان نزدیک تر شده و آسان تر به ما پیام می دهند و بازخوردهایشان را خیلی راحت به ما انتقال می دهند. من به وفور پیام های خوب و مثبت گرفتم و از این طریق خیلی از مردم سپاسگزارم. برخی از تفاوت نقش صحبت کردند و من را در قالب این نقش بیشتر دوست داشتند. من به نظر همه احترام می گذارم و فکر می کنم قدمِ آبرومندی بود و امیدوارم تا انتها هم سریال را دنبال کنند و آن را دوست داشته باشند.

وی در پایان درباره جدیدترین فعالیت های خود تصریح کرد: دو فیلم را در نوبت اکران دارم؛ یکی در سینمای «هنر و تجربه» با نام «من یوسفم مادر» که محصول مشترک کشورهای ایران، کویت و عراق است و من تنها بازیگر ایرانی این فیلم هستم و دیگری فیلم «پری‌سا» که به معضلات اجتماعی می پردازد و مراحل فنی خود را سپری می کند. همچنین به احتمال زیاد چند مدت دیگر سر فیلمبرداری سریالی با نام «شاهرگ» می روم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000