حتی تیزر «تلاطم» را پخش نکردند/ این قضاوت‌ها منصفانه نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۶
وحید بی‌طرفان به صبا گفت:

حتی تیزر «تلاطم» را پخش نکردند/ این قضاوت‌ها منصفانه نیست

کارگردان «تلاطم» می گوید از سریالی که هیچ شبکه ای جز شبکه پنج تیزرهای آن را پخش نکرد، توقعی نیست که پربیننده شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، وحید بی‌طرفان کارگردان، نویسنده، تدوینگر سریال ۱۳ قسمتی «تلاطم» که با شروع هفته نیروی انتظامی از ۹ مهرماه ساعت روی آنتن شبکه پنج سیما رفت نسبت به صحبت های حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما که گفته بود سریال پلیسی «تلاطم» تنها ۱۰ درصد از مخاطبان رسانه ملی را به خود جذب کرده است، واکنش نشان داد.

نویسنده سریال «تلاطم» درباره صحبت های مدیر روابط عمومی معاونت سیما بیان کرد: گفته شده مجموعه «تلاطم» کم بیننده ترین سریال پلیسی ۱۰ سال اخیر بوده و طبق آماری که آقای خواجه نژاد منتشر کردند بیشتر از ۱۰ درصد بیننده نداشته است. در ابتدا باید بگویم که روز قبل از اینکه سریال روی آنتن برود به ما اعلام شد که آنتن دارد و فردا سریال روی آنتن رفت. ما هرچه خواهش کردیم که شبکه های دیگری به جز شبکه پنج سیما آنونس را پخش و زیرنویس کنند، هیچ شبکه ای هیچ همکاری نکرد. معاونت سیما قاعدتا در این شرایط همکاری می کند اما این همکاری اتفاق نیفتاد. سریالی که درباره آن تبلیغ نشود چه توقعی است که پربیننده شود.

برای سریالی که تبلیغ نشده است چطور از تعداد مخاطب می گوییم؟

وی ادامه داد: ابتدا سریال باید دیده شود و بعد درباره آن بحث شود که آیا کم بیننده بودن آن به دلیل ضعف سریال بوده است؟ خبری که به این شکل منتشر می شود خیلی توهین آمیز است یعنی آنکه گویا سریال سطح بسیار پایینی به لحاظ کیفیت داشته است و مخاطب کمی آن را دیده است و یک طرفه رفتن به قاضی کار درستی نیست. حتی اگر بخواهیم مخاطب را در نظر بگیریم؛ که مخاطب و نگاهش برای من به شدت محترم است اما آیا ما شرایطش را برای مخاطب مهیا کرده ایم که بتواند سریال را ببیند و برای آن وقت بگذارد؟ برای سریال تبلیغ کرده ایم و به مخاطب اطلاع رسانی کرده ایم؟ آیا او سریال را دیده و نپسندیده است؟

بی‌طرفان با اشاره به اینکه مخاطبانی که سریال را دیده اند، می توانند قضاوت کنند که سریال دارای کیفیت پایینی بوده که درصد بیننده پایینی داشته است یا خیر، مطرح کرد: من به جرات می گویم و قبلا در مصاحبه های دیگر خود نیز گفته ام و  دوستان همکار در روزنامه صبا و دیگر روزنامه ها و خبرگزاری ها اخبار را منتشر کرده اند که «تلاطم» برای اولین بار است که با این ساختار فلش بک فلش فوروارد و داستان غیر خطی پیچیده که همزمان می تواند در واقع انسجامی را در پایان قصه داشته باشد، از تلویزیون ایران پخش شده است.

کارگردان «تلاطم» افزود: چند نکته را لازم است بیان کنم؛ اول آنکه آیا سریال واقعا این تعداد آنونسی که برای سریال «ستایش» و دیگر سریال های که روی آنتن می رود، داشته است؟ یعنی دایما شبکه های مختلف برای این سریال تبلیغ و زیرنویس کرده اند و این حجم برای آن پرداخت وجود داشته است؟ دوم آیا به جز بحث تبلیغات زمان پخش هم مثل مابقی سریال ها بوده است؟ مانند سریال «فوق لیسانسه ها» که از یک ماه قبل آگهی و تیزر آن پخش می شود و بیننده را آماده می کند و روزنامه ها درباره آن می نویسند و قطعا سریال در زمان پخش بیننده خودش را دارد. نکته سوم ما می گوییم درصد بیننده پایینی برای این سریال وجود دارد. درصد بیننده پایین از کجا می آید؟ شما کامنت هایی را که زیر همین پست خبرگزاری صبا قرار دارد، مطالعه کنید. من خود ندیده ام اما چند نفر کامنت گذاشتند که اصلا مگر این سریال وجود داشته است؟ وقتی فردی این سریال را ندیده است و خبر ندارد چگونه می تواند در این نظرسنجی شرکت کند. این که بگوییم در ۱۰ سال اخیر کم بیننده ترین سریال پلیسی بوده است، خیلی غرض ورزی است و نهایت بی انصافی دوستان است.

وی با بیان اینکه فکر می کند دوستانی که این خبر را منتشر کردند این سریال را ندیده اند که اگر می دیدند لااقل با این ادبیات درباره سریال نمی نوشتند، عنوان کرد: «تلاطم» به لحاظ داستان، مضمون، بازی، تم، فضای دراماتیک، موسیقی، کارگردانی و تدوین واقعا دارای قدرت است. من نمی گویم بهترین کار است اما مهمترین حرفی که دارم  این است که من برای مخاطب عام کار پخش می کنم قبول اما دوستان همکار و اصحاب رسانه که همکاران من محسوب می شوند این را حتما در نظر داشته باشند که این اولین سریال وحید بی طرفان است که روی آنتن رفته است.

بی‌طرفان در پایان اظهار کرد: لطفا اولین سریال من را با اولین سریال دوستان فیلمساز دیگر که دارند کار می کنند، مقایسه کنیم. کسانی که خبری منتشر می کردند مبنی بر اینکه «تلاطم» کم بیننده ترین سریال پلیسی تاریخ سینما یا فلان تاریخ تلویزیون و صداوسیما است لطفا توجه داشته باشند که «تلاطم» اولین سریال وحید بی‌طرفان بوده است. این سریال را با اولین سریال آقای فخیم زاده و اولین سریال دوستان همکاری که سریال پلیسی می سازند، مقایسه کنید. به نظرم رعایت انصاف بهترین قضاوت باشد. این اتفاق واقعا ناراحت کننده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است