کاشان چگونه از قهقرا نجات یافت/ داستان یک دگردیسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۹

کاشان چگونه از قهقرا نجات یافت/ داستان یک دگردیسی

گالری پروژه‌های آران از امروز میزبان نمایشگاه گروهی «داستان کاشان» می شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا گالری پروژه‌های آران از جمعه سوم آبان ماه میزبان نمایشگاه گروهی فیلم/ ویدیو، چیدمان با عنوان «داستان کاشان» خواهد بود.

«داستان کاشان» فیلمی ۴۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی شیرین کلانتری و فیلمبرداری نغمه قاسملو، تدوین حسین راستی، صداگذاری مانی منادی زاده و روایتگری محمدرضا حائری «معمار و محقق» با چیدمانی از آثار ابوالفضل شاهی است.

در بیانیه این نمایشگاه نوشته شده است: «شهر کاشان در یک دهه اخیر دچار تحول عظیمی گردیده و شاهد احیای خود می‌باشد، آنگونه که ققنوس بازمی‌گردد. تا یک دهه پیش بسیاری از عمارت‌های قدیمی شهر در قهقرائی انحطاطی صرفا آواره هایی زشت بودند. تلاش جدی چندین شخصیت مثال زدنی باعث بازگشت شهر شده و تعداد نسبتا خوبی از این بناها به زیبایی و با بهره گرفتن از توان و تجربه معماران و متخصصان هنرهای تزیینی مجددا فرصت خودنمائی یافته اند. اثرات این تغییر در زندگی روزمره مردم و معاش آنان و وضعیت شهر مشهود است.

این فیلم به شهر و به شخصیت هایی که در این دگردیسی نقش داشته اند می پردازد و لحظه‌های بی‌تکلفی برگرفته از گفتگو با آنان را به نمایش می گذارد. باردیگر شاهد ادای عهد مردمان این سرزمین که قرن‌هاست تلاش در پاس داری و ادای احترام به میراث اصیل خود داشته اند، هستیم.

ابوالفضل شاهی متولد کاشان و در زادگاه خود به هنر پرداخته است. آثار او غالبا با هنرهای دستی کاشان نظیر فرش بافی گره میخورند. این چیدمان با عنوان «کاشان، داخلی، هنرمند»، سعی بر نشان دادن جوانب مختلف آثار این هنرمند دارد. مجموعه «مرد مرده» در کنار مجموعه عکس «فرشتگان» بخشی از این چیدمان هستند و مشخصا انتخابی هستند برای نشان دادن لایه های متفاوت و پنهانی از این شهر.»

این نمایشگاه از تاریخ جمعه ۳ آبان تا سه‌شنبه ۷ آبان در گالری پروژه‌های آران به نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ آماده بازید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است