جزییات برگزاری دومین «تیرآرت»/ ۱۹ گالری ایرانی حضور می‌یابند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵

جزییات برگزاری دومین «تیرآرت»/ ۱۹ گالری ایرانی حضور می‌یابند

مدیر دومین «تیرآرت» از برگزاری این رویداد با حضور ۱۹ گالری در پردیس چارسو خبر داد و اعلام کرد که در صورت صدور مجوز، در این دوره حضور گالری های خارجی را نیز خواهیم داشت.
مریم مجد مدیر دومین «تیرآرت» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره برگزاری این رویداد گفت: امسال دومین تیرآرت از ۴ تا ۷ تیرماه در پردیس چارسو برگزار می شود و در این دوره ۱۹ گالری حضور دارند. تیرآرت
وی درباره شیوه انتخاب گالری ها بیان کرد: به صورت فراخوان از همه گالری ها دعوت شد تا با ارسال پروپوزال در این رویداد شرکت کنند و پس از تایید پروپوزال های ارسالی از سوی هیات انتخاب «تیرآرت»، تعداد ۱۹ گالری برای حضور در این رویداد انتخاب شدند.
وی درباره فضایی که در اختیار هر گالری قرار می گیرد، اظهار کرد: فضای ۲۰ متر، ۳۰ متر و ۴۰ متر برای گالری ها پیش بینی شده است که گالری ها می توانند فضای مورد نظر خودشان را از میان آنها انتخاب کنند.
مجد درباره بازخوردهای برگزاری «تیرآرت» در اولین دوره آن که سال ۹۷ برگزار شد، توضیح داد: دوره قبل خوبی هایی داشت و نقدهایی هم صورت گرفت که سعی کردیم به این نقدها در دومین دوره توجه کنیم. به همین دلیل امسال، محل برگزاری «تیرآرت» را به پردیس چارسو و مرکز شهر منتقل کردیم تا دانشجویان و علاقه مندان بیشتری امکان حضور و شرکت در این رویداد را پیدا کنند.
وی با اشاره به رضایت گالری های شرکت کننده در دوره قبل افزود: ما در تیرآرت به کیفیت آثار بسیار توجه داریم و امسال با افزایش تعداد گالری ها سعی داریم طیف وسیع تری از هنر معاصر را در قالب «تیرآرت» پوشش دهیم.
مجد درباره دلیل انتخاب تعداد اندکی از گالری ها برای حضور در تیرآرت اظهار کرد: یکی از دلایل تعداد کم گالری های حاضر در این رویداد، سختگیری های ما برای انتخاب این گالری هاست به این دلیل که کیفیت آثار را بالا نگه داریم، بخشی از آن هم به مسایل اقتصادی گالری ها برمی گردد که متاثر از شرایط اقتصادی کشور است و به همین دلیل امکان حضور در این رویداد را پیدا نکرده اند.
مدیر «تیرآرت» درباره احتمال حضور گالری های خارجی در این رویداد بیان کرد: سال قبل گالری های خارجی را در تیرآرت نداشتیم ولی امسال اگر به ما این اجازه را بدهند، گالری خارجی هم در «تیرآرت» خواهیم داشت.
وی درباره برگزاری هفته هنر به عنوان بخشی از رویداد «تیرآرت» گفت: هفته هنر را نیز در برنامه های خود داریم که زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.
مجد در بخش پایانی سخنانش درباره مجوز برگزاری این رویداد تصریح کرد: قرار است روز شنبه برای دریافت مجوز برگزاری این رویداد از وزارت ارشاد اقدام کنیم.
دومین «تیرآرت» در راه است/ سخت گیری
اولین دوره «تیرآرت» با مشارکت ۱۰ گالری، ۵ تا ۹ تیرماه سال ۹۷ در مجتمع آواسنتر برگزار شد. در این رویداد گالری‌های آب‌انبار، اُ، اثر، اعتماد، اِی‌جی، خاک، دستان، شیرین، طراحان آزاد و محسن شرکت داشتند.
«تیرآرت» به همت هرمز همتیان راه اندازی شده و مدیریت برگزاری آن را مریم مجد برعهده دارد.

فاطمه حامدی خواه

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است