بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک رایگان شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰

بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک رایگان شد

بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت روز وقف، روزهای چهارم و ششم آبان رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران با مجموعه‌ای بزرگ از تالارها و نمایشگاه‌های موزه‌ای، به مناسبت ۲۷ صفر ۱۴۴۱ قمری، روز وقف، همچنین فرارسیدن هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک، در روزهای شنبه و دوشنبه، چهارم و ششم آبان ۱۳۹۸ خورشیدی به رایگان از دوستداران آثار تاریخی و موزه‌ای میزبانی می‌کند.

روز وقف که در ایران سرآغاز هفته گرامی‌داشت آیین وقف به شمار می‌آید، فرصتی برای بازدید از موزه‌ها و مراکز وقفی فرهنگی و تاریخی به شمار می‌آید از همین‌ رو، میزبانی از دوستداران فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در چنین زمان‌هایی، از اهداف بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران است. دو روز پس از این مناسبت فرهنگی همچنین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک فرا می‌رسد.

کتابخانه و موزه ملی ملک در ششم آبان ۱۳۹۸ خورشیدی به هشتاد و دومین سال‌روز وقف خود می‌رسد. حاج حسین آقا ملک، فرهنگ‌دوست و زمین‌دار بزرگ تاریخ معاصر ایران، در ششم آبان ۱۳۱۶ خورشیدی گنجینه‌ای بی‌همتا از نسخه‌های خطی و آثار تاریخی را که از ثروت موروثی پدری فراهم آورده بود، بر آستان قدس رضوی وقف کرد و وقف‌نامه‌ای استوار بر آن نوشت.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با فرارسیدن این دو مناسبت، از دوستداران فرهنگ و هنر و گردشگران رایگان میزبانی می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای شنبه و دوشنبه چهارم و ششم آبان ۱۳۹۸ خورشیدی به مناسبت روز وقف و فرارسیدن هشتاد و دومین سال‌روز وقف کتابخانه و موزه ملی ملک به رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی به نشانی میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) بازدید کنند.

ساعت بازدید از این مجموعه، هر روز از شنبه تا پنجشنبه از ۸:۳۰ تا ۱۶:۱۵ پنجشنبه تا ۱۵:۱۵ است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است