یادگاری‌های غول‌های راک و پاپ حراج می‌شوند/ کت مخمل مایکل | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۲

یادگاری‌های غول‌های راک و پاپ حراج می‌شوند/ کت مخمل مایکل

در یک حراجی وسایل بزرگان پاپ و راک جهان همچون مایکل جکسون، الویس پریسلی و کرت کوبین به فروش می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سی‌ان‌ان، به زودی در یک حراجی اقلامی از تاریخ راک و پاپ جهان برای علاقه‌مندان به این سبک‌های موسیقی برگزار می‌شود.

حراجی «جولین – Julien’s Auction» ۲۵ اکتبر با فروش ژاکتی متعلق به فرد شماره یک گروه نیروانا یعنی کرت کوبین و وسایل کمیاب دیگری متعلق به دیوید بوئی، الویس پریسلی، مدونا و دیگر هنرمندان چکش خواهد خورد.

کوبین این ژاکت را در هنگام کنسرت آنپلاگ MTV در سال ۱۹۹۳ در نیویورک به تن داشته است. این اجرا یکی از بهترین نمایش‌های گروه نیروانا بود که بعد از خودکشی کرت کوبین در آپریل ۱۹۹۴ به طور مکرر از شبکه تلویزیونی MTV پخش می‌شد. قیمت اولیه این ژاکت ۳۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

گیتار فندر موستانگ شخصی‌سازی شده کوبین نیز در این حراجی عرضه می‌شود. این گیتار که در ژاپن به طور اختصاصی برای کوبینِ چپ‌دست شخصی‌سازی شده است، قیمت اولیه‌ای برابر با ۵۰۰ هزار دلار دارد.

از دیگر اقلام موجود در این حراجی نمونه اولیه گیتارالکتریک تله‌کست ساخته شده از چوب رزوود مارک فندر، متعلق به الویس پریسلی است. گفته می‌شود از این مدل گیتار بین ۶ تا ۹ نمونه اولیه ساخته و به هنرمندان مختلفی از جمله جرج هریسون اهدا شد که او از آن در کنسرت سال ۱۹۶۹ گروه بیتلز استفاده کرد.

کت مخمل اسطوره موسیقی پاپ جهان یعنی مایکل جکسون نیز در میان این اقلام وجود دارد. مایکل جکسون این کت را در تولد ۶۵ سالگی الیزابت تیلور و مراسم رونمایی از فیلم کوتاه «ارواح» خودش، به تن داشته است. تخمین زده می‌شود این کت بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار به فروش رسد.

در این حراجی که برای روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر برنامه‌ریزی شده است مجموعه‌هایی از جنیس جاپلین، خواننده و آهنگساز اسطوره سبک راک و گروه موسیقی « Big Brother and the Holding Company» نیز عرضه می‌شود که بنا بر گفته برگزارکنندگان برای نخستین بار در طول ۵۰ سال گذشته است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است