آیا می‌دانید چگونه می توانید شیر باشید؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷

آیا می‌دانید چگونه می توانید شیر باشید؟

کتاب «چگونه شیر باشیم؟» نوشته اد ویر با ترجمه رضی هیرمندی از سوی «کتاب چ» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، داستان «چگونه شیر باشیم؟» با نویسندگی و تصویرگری اد ویر و با ترجمه رضی هیرمندی از سوی نشر «کتاب چ» (انتشارات کودک و نوجوان نشر چشمه) منتشر شده است.

داستان «چگونه شیر باشیم؟» قصه یک شیر و یک اردک است که با شجاعت می خواهند خودشان باشند. این کتاب برای کسانی است که رویاهایی در سر دارند و برای کسانی که فکرشان را به کار می اندازند.

در بخشی از داستان این کتاب کودکانه می خوانیم: «بعضی می گویند کلمات نمی توانند دنیا را تغییر بدهند اما «لئونارد» می گوید می توانند، به شرط این که فکرت را به کار بیندازند. برای این که شیر باشیم فقط یک راه وجود دارد؟ من که این طور فکر نمی کنم… تو چطور؟»

این کتاب که برنده جایزه کتاب اسکار در سال ۲۰۱۹ میلادی است، نوشته اد ویر است. این نویسنده در سال ۱۰۷۳ در لندن به دنیا آمده و در کالج هنر کمبرول تحصیل کرده  است. او از سال ۱۹۹۹ برای کودکان کتاب نوشته و تصویرگری کرده و برنده جوایز بسیاری شده است.

رضی هیرمندی ترجمه این کتاب را به اسدالله شعبانی تقدیم کرده و نوشته است: « پیشکش به دوست مهربانم اسدالله شعبانی شاعر که نظم پایان قصه کار اوست.»

کتاب «چگونه شیر باشیم؟» برای گروه سنی ب نوشته و منتشر شده است و در چاپ نخست در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۲۹ هزار تومان از سوی نشر «کتاب چ» روانه بازار کتاب کودکان و نوجوانان شده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است