«ماجراهای آقای خرمالو» به جلد چهارم رسید/ آموختن ادب از بی ادبان! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹

«ماجراهای آقای خرمالو» به جلد چهارم رسید/ آموختن ادب از بی ادبان!

کتاب «ماجراهای آقای خرمالو» نوشته شهرام شفیعی با تصویرگری سام سلماسی در دسترس کودکان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صبا، چهارمین جلد از مجموعه­ «ماجراهای آقای خرمالو» نوشته شهرام شفیعی با روایتی طنزآمیز سعی دارد، نکات ظریف و دقیق­ی را برای خنداندن و به فکر فرو بردن بچه­ ها مطرح کند. این کتاب با تصویرگری سام سلماسی از سوی نشر نیستان به تازگی منتشر شده است.

در داستان اول با عنوان «شتر»، ماجرای روزی که آقای خرمالو و مامان اسفناج برای خرید قابلمه بیرون رفته اند، گفته­ شده است. علاقه­ مندان با شناختی که از اخلاق قهرمان خود دارند می­ توانند حدس بزنند  که همین تصمیم ساده، به چه ماجراهای عجیب و غریبی منتهی خواهد شد. برخورد با دوست صمیمی آقای خرمالو و روبوسی با او، موجب له شدن آقای لاغر که بین آنها بوده، می­ شود. مامان اسفناج از آنها معذرت خواهی می­ک ند و در هر شرایط دیگری، داستان باید به­ اتمام برسد. اما قهرمان ما به­ هیچ وجه دست­ بردار نیست و تصمیم دارد تا اشتباهش را جبران کند. او کلاً خرید قابلمه را کنار می­ گذارد و برای کمک کردن به آنها راه می­ افتد و عملاً زحمات زیادی را برای خانم و آقای لاغر به­ وجود می­ آورد. طوری که فقط در پایان داستان، مخاطب  می­ تواند نفس راحتی از دست او و کارهایش بکشد.

در داستان «ساعت دو»، یک معضل شهری دستمایه­ پرورش موقعیت­ های طنزآمیز و گاه باورنکردنی قرار گرفته است. پای آقای خرمالو میان میله­ های پل آهنی گیر می کند و نمی ­تواند آن را بیرون بیاورد. واکنش­ های متفاوت افراد از سلفی گرفتن با مصدوم تا مشورت برای زنگ زدن به آتش­نشانی و انصراف به دلیل فقدان حریق و ماجراهای طنزآمیز دیگری را به دنبال دارد.

شروع داستان «کره» برای خیلی از بچه­ ها آشناست. صبح روز تعطیلی که مادر خانه نیست و پدر باید صبحانه بدهد. اما تنبلی آقای خرمالو و شخصیت کره­ عجیب و لجباز، داستان را به مراحلی باورنکردنی می­ کشانند.

در چهارمین و آخرین بخش، خانواده به دیدن آقای وارفته می­ روند. اما کم بینایی میزبان، اوضاع خنده ­داری را رقم می زند.

در این کتاب شهرام شفیعی به عنوان نویسنده با سام سلماسی به­ عنوان تصویرگر همکاری داشته است.

این کتاب مشتمل  ۲۸ صفحه در قطع خشتی از سوی انشارات کتاب نیستان به بازار کتاب کودک عرضه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است