۱۰ زن علیه کمپانی دیزنی به پا خاستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
در اعتراض به دستمزدهای نابرابر؛

۱۰ زن علیه کمپانی دیزنی به پا خاستند

دیزنی با رد ادعای وجود تبعیض میان میزان دستمزد کارکنان زن و مرد خود شکایت این افراد را قصه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی دیزنی به دنبال راه برون‌رفتی از شکایت گروهی از کارکنان خود است که عقیده دارند در این کمپانی حقوق زنان و مردان برابر نیست و به زنان دستمزد کمتری پرداخت می‌شود.

سازمان حقوقی آندروس اندرسون که وکالت افراد شاکی را برعهده دارد،‌ این شکایت‌نامه را در ماه آپریل و با عنوان تبعیض در شیوه استخدام و پرداخت میان زنان و مردان در دیزنی ثبت کرده است. این تشکیلات به عنوان شاهد ادعای خود از ۱۰ شاکی نام برده است که ادعا دارند در مقایسه با همکاران مرد خود، ده‌ها هزار دلار دستمزد کمتری دریافت می‌کنند.

دیزنی در دفاعیه‌ای که به تازگی به دادگاه تحویل داده است وجود هرگونه نابرابری در پرداخت دستمزد میان کارکنان زن و مرد خود را رد کرده و گفته است ادعای روایی این شاکیان هرگز نمی‌تواند مبنای قضاوت رفتار یک کمپانی با ده‌ها هزار کارمند مختلف شاغل در دپارتمان‌های گوناگون آن قرار گیرد.

وکلای دیزنی در این باره گفتند: هیچ قاضی و دادگاهی چنین ادعایی را مبنای تحقیقات علیه تشکیلاتی با این حجم از کارمند که بر اساس استعداد، توانایی و مسئولیت‌های خود در رده‌های گوناگونی کار می‌کنند، قرار نمی‌دهد.

از سوی دیگر وکیل شاکیان در پاسخ به این گفته دیزنی مدعی شد قد و قواره غول‌آسای دیزنی نمی‌تواند به عنوان یک عامل دفاع مطرح باشد. او گفت: این مدل دفاع دیزنی یعنی اینکه ما بزرگتر از آن هستیم که از قانون تبعیت کنیم. او اعلام کرد: ده‌ها کمپانی بزرگ همچون اپل، اوبر و اینتل متعهد شده‌اند سالانه میزان پرداختی‌های خود را برای جلوگیری از وقوع هرگونه تبعیض در حق زنان مورد بررسی و بازنگری قرار دهند. دیزنی نیز اگر بخواهد می‌تواند این کار را انجام دهد.

دادگاه رسیدگی به این پرونده روز ۱۱ دسامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است