جدال برای قورباغه طلایی/ «مرد ایرلندی» رقیب «جوکر» شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴

جدال برای قورباغه طلایی/ «مرد ایرلندی» رقیب «جوکر» شد

جشنواره فیلمبرداری «کمرایمیج» از فهرست فیلم های بخش مسابقه اصلی خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلمبرداری «اِنرگاکمرایمیج» که بر نامزدهای جایزه اسکار بخش فیلمبرداری تاثیر به سزایی دارد، فهرست فیلم های بخش مسابقه اصلی خود را اعلام کرد.

فیلم های حاضر در بخش مسبقه اصلی جشنواره «کمرایمیج» برای دریافت جایزه قورباغه طلایی جشنواره با هم به رقابت می پردازند.

از فیلم هایی شاخص حاضر در بخش مسابقه اصلی امسال می توان به فیلم پرسر وصدای «جوکر»، درام مسابقه ای «فورد علیه فراری»، «پرنده رنگ شده» نماینده کشور چک در بخش اسکار بین الملل و دو فیلم «مرد ایرلندی» و «دو پاپ» هر دو محصول نتفلیکس اشاره کرد.

در سه دوره از ۶ دوره اخیر جشنواره «کمرایمیج» برندگان جایزه قورباغه طلایی بهترین فیلمبرداری سرانجام به نامزدی اسکار نیز دست پیدا کردند. این فیلم ها «ایدا»، «کارول» و «شیر» به ترتیب محصول ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ بوده اند.

فیلم «جنگ سرد» نیز یکی از فیلم هایی است که جایزه قورباغه نقره ای این جشنواره را تصاحب کرد و بعدها توانست نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شود، در همان سال فیلم «رُما» آلفونسو کوارون جایزه قورباغه برنزی را کسب کرد و البته در نهایت توانست اسکار بهترین فیلمبرداری را نیز ببرد.

این دوره جشنواره «کمرایمیج» بین روزهای ۹ تا ۱۶ نوامبر در ترونی لهستان برگزار می شود.

در روزهای گذشته نامزدهای بخش مستند بلند این جشنواره نیز اعلام شد که نام محمد حدادی فیلمبردار فیلم «خانه ای برای تو» از ایران در میان نامزدها به چشم می خورد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است