هیات انتخاب جایزه هنر معاصر ویستا معرفی شدند/ پیشتازی آثار اینستالیشن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱

هیات انتخاب جایزه هنر معاصر ویستا معرفی شدند/ پیشتازی آثار اینستالیشن

اسامی 10 هنرمند راه یافته به مرحله نهایی جایزه هنر معاصر ویستا و همچنین هیات انتخاب آثار این جایزه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، سومین «جایزه هنر معاصر ویستا»، همچون سال های پیشین، با هدف شناخت و معرفی ایده های برتر در عرصه هنرهای تجسمی، در آخرین مراحل برگزاری سومین دوره پیاپی خود قرار دارد و در تازه ترین خبر ۱۰ هنرمند راه یافته به مرحله نهایی این جایزه ۳۰ میلیون تومانی و نیز هیات داوری معرفی شدند.

باور به اهمیت فرایند تولید اثر هنری و پرداخت ایده و اندیشه ناب و خلاقانه که منجر به خلق آثار هنری اصیل و ارزشمند و در عین حال، معاصر و موافق با رویکردها و گرایش های هنر جهان شود، بنیان این جایزه نقدی و حمایت فرهنگی را تشکیل می دهد.

برگزاری نمایشگاهی از ۱۰طرح برگزیده برتر و به دنبال آن، فراهم کردن امکان اجرا و تحقق ایده برگزیده نخست در فضای «گالری ویستا» که در ادامه داوری و قضاوت توسط داوران میان شمار بسیاری طرح و ایده ارسالی صورت می بندد، بر این مهم گواهی می دهد که بانیان این جایزه جایگاه و اهمیت بی بدیل فرایند ایده پردازی و ساز و کار تولید اندیشۀ منجر به کنش خلاقانه در قالب اثر هنری معاصر را ارج می نهند و رشد و ارتقای این رکن اساسی در کمک به ادامه حیات و شکوفایی هنر این سرزمین را آرزو دارند.

جایزه هنر معاصر ویستا امیدوار است که همچون گذشته در تحقق سه هدف اساسی خود، یعنی ۱) شناسایی و معرفی طرح های برتر و نوآورانه در هنر معاصر ایران، ۲) اهمیت بخشیدن به نگارش طرح و ایده هنری و پروپوزال و بیانیه هنرمند و فرایند تولید اثر و برنامه ریزی اجرایی و برآورد بودجه،  ۳) تولید محتوا و انعکاس رسانه ای طرح های برتر به منظور پربار کردن گنجینه محتوایی و غنای فرهنگی، موفق عمل کرده باشد.

به این ترتیب، در سومین دوره از جایزه هنر معاصر ویستا، هیات انتخاب مرکب از نازگل انصاری نیا، رزیتا شرف جهان، پریسا پهلوان،حمید سوری، بهنام کامرانی و بهرنگ صمدزادگان، با در نظر گرفتن معیارها و ارزش هایی همچون معاصر بودن، پشتوانه نظری، امکان اجرا، و وجود پتانسیل های فرهنگی، ایده های ارسالی در قالب طرح های پیشنهادی را مورد بررسی و داوری قرار دادند.

موضوع این دوره از مسابقه آزاد اعلام شده بود و شرکت کنندگان می توانستند طرح های پیشنهادی خود را فارغ از هر محدودیتی در انتخاب رسانه اجرایی با هر موضوعی برای شرکت در مسابقه به گالری ویستا ارسال کنند.

در سومین دوره، به دنبال فراخوان منتشر شده، مجموعأ ۱۸۷ طرح پیشنهادی به دست هیأت انتخاب رسید که پس از چندین جلسه مطالعه و بررسی دقیق کارشناسانه و گفتگو در باب آنها، ۱۹ طرح از میان آنها انتخاب و از هنرمندان شرکت کننده دعوت شد به طور جداگانه در حضور داوران از طرح های خود دفاع کرده و ایده پیشنهادی شان را توجیه کنند.

حاصل این مصاحبه ها و جلسات دیدار و گفتگو، انتخاب ۹ طرح از سوی ۱۰ هنرمند برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی و شرکت در نمایشگاه ایده های برگزیده برتر در زمستان ۱۳۹۸ در گالری ویستا است تا برگزیده نهایی از میان آنها اعلام شود.

اسامی این منتخبان عبارت است از: اولدوز نبی زاده، ایمان جسمی، آیسا رشیدی، حمیدرضا آزاد، ساناهین بابا جانیانس، سمیرا رحبانی، شانا عبدالهیان، احسان علیزاده، کلثوم صالحی و هوفر حقیقی.

هر چند از طرح های پیشنهادی در تمام رشته ها و رسانه های هنری معاصر همچون نقاشی، عکاسی، حجم و مجسمه، ویدیو آرت، چیدمان، و … در جایزه هنر ویستا استقبال شده و امکان راه یافتن به داوری را پیدا می کنند، به لحاظ آماری بیشترین طرح ها در رشته و رسانۀ چیدمان (اینستالیشن) ارائه شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است