«یک کیلو بال مگس» در جشنواره مستند روسیه به نمایش در آمد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷

«یک کیلو بال مگس» در جشنواره مستند روسیه به نمایش در آمد

مستند «یک کیلو بال مگس» به کارگردانی رضا سبحانی در بخش غیر رقابتی جشنواره مستند روسیه به نمایش در آمد.

مستند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سی و یکمین دوره جشنواره فیلم مستند روسیه از یکم تا ششم اکتبر ۲۰۱۹ در شهر یکاترینبرگ Yekaterinburg برگزار شد و مستند «یک کیلو بال مگس» ساخته رضا سبحانی در برنامه ویژه مرور سینمای ایران این جشنواره که از قدیمی‌ترین جشنواره‌ای مستند روسیه است روی پرده رفت.

این فیلم ضمن بررسی مهریه از منظر تاریخی و اجتماعی به چالش‌هایی که برخی خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند می‌پردازد و نوع دیگری از مهریه‌های غیر‌متعارف و دلایل و انگیزه‌های چنین خواسته‌هایی که در میان برخی زوج‌های ایرانی طرفدار هم پیدا کرده را به تصویر می‌کشد.

مستند «یک کیلو بال مگس» پیش از این در چهل و ششمین دوره جشنواره ملل اتریش، بیست و هفتمین جشنواره مردم‌شناسی صربستان و هفدهمین دوره جشنواره فیلم «داکا» بنگلادش نیز به نمایش درآمده بود.

عوامل این فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌: رضا سبحانی، فیلمبردار: آریا آزادروش،صدابردار: عباس کریمی، صداگذار: گیسو آزادروش، تدوینگر: آرش اسحاقی، مدیر تولید: حسن نوری و دستیار کارگردان و عکاس: جاوید سبحانی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است