نمایش رایگان در جشنواره فیلم کوتاه تهران منتفی می‌شود/ رفع یک اشکال | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
صبا پیگیری کرد؛

نمایش رایگان در جشنواره فیلم کوتاه تهران منتفی می‌شود/ رفع یک اشکال

در حالی که نمایش رایگان فیلم در جشنواره فیلم کوتاه تهران منتقدان زیادی دارد، خبرها حاکی از آن است که این موضوع امسال منتفی است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، در چند سال اخیر که جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس ملت برگزار می شود دچار آسیب هایی شده است که بخشی از آن به جای قرارگیری این پردیس سینمایی و دسترسی سخت آن برمی گردد و بخش دیگر هم به مساله نداشتن پارکینگ ولی بخش دیگر هم به سیاستگذاری خود مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و مسئولان جشنواره برمی گردد که با رایگان نمایش دادن فیلم ها باعث شده اند حجم زیادی از مخاطبان پشت درهای سالن های پردیس ملت صف بکشند.

ظرفیت سالن ها درنهایت امکان ورود برای تعداد مشخصی از مخاطبان را فراهم می آورد و با وجود اینکه تا دم در سالن ها افراد نشسته روی زمین و ایستاده به تماشای آثار می پرداختند، باز هم افرادی پشت در مانده و امکان تماشا پیدا نمی کردند. این مساله به ویژه در سال گذشته به اعتراض های جدی فعالان عرصه فیلم کوتاه منجر شد و آنها خواستار حل مشکل شدند و پیشنهاد داشتند که نمایش رایگان فیلم ها منتفی شود.

حال خبرها حاکی از آن است که امسال و در سی‌و‌ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا این لحظه تصمیم بر این است که نمایش رایگان فیلم های کوتاه در جشنواره منتفی باشد.

البته لازم به یادآوری است که سال گذشته با تمهید مدیران جشنواره یک سالن کوچک به طور اختصاصی در اختیار دارندگان کارت رسانه ها قرار گرفت و برای نخستین بار مشکل نمایش فیلم برای آنها وجود نداشت.

پردیس سینماگالری ملت که امسال برای پنجمین بار سینماگران، فعالان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه را از سراسر کشور در جشنواره سی‌و‌ششم فیلم کوتاه تهران گردهم می آورد، در منتهی‌الیه جنوب غربی پارک ملت تهران واقع شده و با معماری مدرن، ۶ هزار متر مربع مساحت دارد.

این پردیس شامل چهار سالن نمایش فیلم با ظرفیت حدود ۲۸۰ نفر و یک سالن ویژه به ظرفیت ۳۰ نفر است و تمامی سالن‌های این سینما مجهز به سیستم پخش دالبی دیجیتال هستند.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌دبیری سیدصادق موسوی، ۱۹ تا ۲۴ آبان‌ماه سال جاری در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود.

نغمه دانش آشتیانی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است