«والاس و گرومیت» دوباره جان می‌یابند/ ایده‌های جدید کارگردان بزرگ استاپ‌موشن | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۹

«والاس و گرومیت» دوباره جان می‌یابند/ ایده‌های جدید کارگردان بزرگ استاپ‌موشن

نیک پارک، کارگردان بزرگ انیمیشن در گفتگویی خبر از ساخت فیلم‌های کوتاه جدیدی با حضور والاس و گرومیت، کاراکترهای محبوب دنیای استاپ‌موشن‌های گلی خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، نیک پارک کارگردان افسانه‌ای انیمیشن‌های استاپ‌موشن قصد دارد پروژه‌ای دیگر را با حضور کاراکترهای مشهور و درخشانش یعنی «والاس و گرومیت» به راه بیاندازد.

پارک در گفتگو با هالیوودریپورتر اعلام کرده است ماجراجویی‌های جدیدی برای این زوج مصیبت‌زده در سر دارد و از آن‌جا که در حال حاضر نمی‌خواهد مشغول ساخت فیلم بلند شود، ساخت مجموعه‌ای از اپیزودهای کوتاه برای پخش در قاب‌های کوچک را در سر می‌پروراند.

این کارگردان بریتانیایی در این باره گفت: با رسیدن به سن ۶۰ سالگی آدم به این فکر می‌کند چه میزان دیگر می‌توان کار کرد؟ من ایده‌های بسیاری در سر دارم، اما ساخت فیلم‌های بلند خیلی وقت‌گیر است. من نمی‌گویم نه! اما در حال حاضر اپیزودهای نیم ساعته جذابیت بیشتری برایم دارد.

آخرین اثر نیک پارک، انیمیشن استاپ‌موشن «انسان‌های نخستین»(۲۰۱۸) بود که ساخت آن حدود ۵ سال زمان برد، در حالی که به قول او ساخت یک انیمیشن کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای تنها ۱ سال زمان می‌برد. در حقیقت سرعت ساخت انیمیشن‌های استاپ‌موشن با کاراکترهایی از جنس گل از ۳۰ سال پیش که نیک پارک وارد این حوزه شد تفاوت خاصی نکرده است. به قول پارک ساخت ۳ ثانیه از یک پروژه در یک روز عملکرد خوب برای آن روز محسوب می‌شود.

پارک در پاسخ به این که هوادارانش انتظار چه چیزی را داشته باشند، پاسخ داد: در حال حاضر نمی‌توانم چیز زیادی بگویم چون داستان آن لو می‌رود، اما والاس و گرومیت هنوز به همان کارهای احمقانه خود مشغولند.

این کارگردان ۶۰ ساله در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: افراد زیادی شامل هنرمندان و انیماتورها در یک پروژه سینمایی بلند حضور دارند. هر کدام از این افراد استایل کاری خاص خود را دارند و به دلیل همین تفاوت‌های کوچک است که در پروژه‌هایی چون «والاس و گرومیت» باید قوانین بسیار سفت و سختی پا بر جا باشند. این کاراکترها از گل هستند و به سادگی می‌توانند با دستکاری شکلی متفاوت به خود گیرند بنابراین قوانین دقیقی وجود دارند که مثلا والاس چگونه راه می‌رود، عکس‌العمل نشان می‌دهد، دهانش چقدر باز می‌شود و یا ابرویش تا کجا بالا می‌رود. در واقع تمام این چیزها در یک مجموعه از پیش طراحی شده، مکتوب و مشخص شده‌اند.

«والاس و گرومیت» نام یک مجموعه کمدی استاپ‌موشن گلی است که توسط نیک پارک در استودیو «آردمن انیمیشن» خلق شده است. این مجموعه شمال ۴ فیلم کوتاه، ۱ فیلم بلند با نام «والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش‌نما»(۲۰۰۵) و تعداد زیادی اسپین‌آف و اقتباس‌های تلویزیونی است. این انیمیشن‌ها تا کنون ۲ جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه و ۱ اسکار بهترین انیمیشن بلند را به ارمغان آورده‌اند.

نیک پارک خالق مجموعه تلویزیونی محبوب «شاون گوسفند – Shaun the Sheep» نیز است.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است