«مده آ» ادای دین من به زنان جامعه ام است/ یک سال تمرین برای اجرا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۵
علی‌اصغر راسخ‌راد در گفتگو با صبا:

«مده آ» ادای دین من به زنان جامعه ام است/ یک سال تمرین برای اجرا

کارگردان نمایش «مده آ» با بیان اینکه این نمایش یک اجر- آموزش است، مده آی نمایشش را یک ابر زن ایرانی دانست.
به گزارش خبرنگار صبا، نمایش «مده آ» به کارگردانی علی اصغر راسخ راد و نویسندگی مسعود سمیعی از ۲۰ اردیبهشت روی صحنه رفته است.
راسخ راد در گفتگو با خبرنگار صبا این نمایش را دِینی از طرف یک کارگردان مرد ایرانی به زنان جامعه خود دانست و گفت: من از زنان ایران بزرگواری ها و گذشت های زیادی دیده ام خصوصاً از مادرم و با همسرم.
این کارگردان افزود: مده آی نمایش من یک ابر زن ایرانی است که برخلاف مده آی اساطیری کسی را نمی کشد و از کسی انتقام نمی گیرد بلکه این مده آ یک مادر است که عشق تمام وجودش را فراگرفته است.
وی نمایش «مده آ» را یک اجرا-آموزش عنوان و بیان کرد: در این نمایش من آموزگار-کارگردان بودم یعنی گروهی از دانشجویانم را برای اجرای حرکت انتخاب کردم و البته سه بازیگر حرفه ای یعنی ماندانا عبقری، علیرضا دهقانی و مینو نوبهاری نیز در این نمایش همکاری می کنند. این موضوع باعث شد یک ترکیبی از بازیگران پدید بیاید که ما بتوانیم تمرین های خود را آغاز کنیم.
مدیر کانون نمایش های آیینی و سنتی با اشاره به این که پروسه تمرین این نمایش به دلیل آموزشی بودن آن یک سال طول کشیده است، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم از تعداد بیشتری از این دانشجویان استفاده کنیم من نمایشنامه را به شیوه کلاسیک ارایه تغییر دادم چراکه دوست داشتم از ظرفیت ها و قابلیت های نمایش های کلاسیک استفاده شود.
محمدفواد وکیلی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است