سرنوشت لایواکشن «پینوکیو» چه شد/ مذاکره با کارگردان

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی،‌ کمپانی دیزنی در حال مذاکره با رابرت زمکیس کارگردان مطرح هالیوود برای سپردن سکان هدایت پروژه لایواکشن «پینوکیو» است.

اندرو میانو و کریس ویتز تهیه‌کنندگان کار هستند و ویتز فیلمنامه را نیز قلم خواهد زد.

در ابتدا قرار بود پل کینگ کارگردان مجموعه فیلم‌های «پدینگتون» هدایت پروژه لایواکشن «پینوکیو» را برعهده داشته باشد اما او بنا به دلایلی نامعلوم اوایل سال جاری میلادی از این مسئولیت شانه خالی کرد.

با وجود آنکه دیزنی برای این پروژه از اوایل تابستان روی زمکیس چشم داشته، اما هنوز توافق با او نهایی نشده است، چرا که این کارگردان ۶۷ ساله در حال حاضر مشغول کار روی آخرین فیلم خود یعنی «جادوگران» برای کمپانی برادران‌وارنر است و قصد ندارد تا به سرانجام رسیدن آن، تمرکز خود را روی موضوعی دیگر معطوف کند. هم‌اکنون «جادوگران» در مرحله پست‌پروداکشن است و «پینوکیو» به عنوان محتمل‌ترین گزینه بعدی زمکیس به حساب می‌آید.

رابرت زمکیس اگر از این مرحله عبور کند، مرحله چالشی انتخاب بازیگران، خصوصا انتخاب بازیگر نقش پدر ژپتو را در پیش رو دارد؛ نقشی که پیش از این یک بار به تام هنکس پیشنهاد شد، اما او در نهایت آن را رد کرد.

«پینوکیو» در اصل رمانی ایتالیایی، نوشته کارلو کلودی در قرن نوزدهم است و داستان آن درباره آدمکی چوبی است که در سیری پر افت و خیز برای آگاه شدن و تبدیل شدن به انسانی واقعی قرار دارد.

با عبور فروش لایواکشن‌های «علاالدین» و «شیرشاه» از مرز یک میلیارد دلار، دیزنی همچنان بازسازی انیمیشن‌های کلاسیک‌ معروف خود در سبک لایواکشن را به عنوان یک استراتژی اصلی ادامه می‌دهد.

رابرت زمکیس در سال‌های اخیر با ساخت آثاری چون «پرواز»، «متفقین» و «به مارون خوش آمدید»، بیشتر روی فیلم‌های مخصوص بزرگسالان تمرکز داشته است و کمتر به پروژه‌هایی شبیه به آنچه در ابتدای کار حرفه‌ای خود انجام می‌داد، پرداخته است. او این روزها با ساخت «جادوگران» با بازی ان هتوی در حال بازگشت به ریشه‌های خود در ساخت آثار‌ خانواده محوری چون مجموعه فیلم‌های «بازگشت به آینده» است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/