جایزه افتخاری لومیر به کوپولا اهدا شد/ جاودانه شدن خالق «پدرخوانده» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۶

جایزه افتخاری لومیر به کوپولا اهدا شد/ جاودانه شدن خالق «پدرخوانده»

فرانسیس فورد کوپولا خالق شاهکار «پدرخوانده» جایزه افتخاری یک عمر دستاورد جشنواره لومیر را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، فرانسیس فورد کوپولا جمعه شب ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) جایزه افتخاری یک عمر دستاورد دهمین دوره جشنواره لومیر را در شهر لیون فرانسه دریافت کرد.

فرانسیس فورد کوپولا خالق شاهکار «پدرخوانده» و برنده پنج جایزه اسکار این جایزه را بعد از پخش یک سری کلیپ که برای بزرگداشت وی ساخته شده بود، همینطور اجرای موسیقی و پیام های قدردانی از طرف خانواده، دوستان و همکاران دریافت کرد.

در این مراسم تیری فرمو، برتران تاورنیه مدیران بنیاد لومیر، النور همسر فرانسیس فورد کوپولا، رومن پسر این کارگردان، بونگ جون هو کارگردان برنده نخل طلا و ناتالی بای بازیگر حضور داشتند.

در این مراسم سوفیا کوپولا دختر فرانسیس فورد کوپولا و جیمز گری کارگردان نیز پیام های از پیش ضبط شده ای را در تجلیل کوپولا فرستاده بودند.

بونگ جو هو کارگردان کره ای برنده نخل طلا از تجربه دیدن شاهکار «اینک آخرالزمان» یک دهه بعد از نمایشش در این مراسم گفت. فیلم «اینک آخرالزمان» که جایزه نخل طلای کن سال ۱۹۷۹ را برده بود پخشش تا سال ۱۹۸۸ در کشور کره جنوبی ممنوع بود. کارگردان «پارازیت» از این فیلم به عنوان اثری که بر میل او به فیلمساز شدن دامن زد، اشاره کرد.

فرانسیس فورد کوپولا نیز در هنگام دریافت جایزه به این گفته بونگ جون هو واکنش نشان داد و گفت: تو واقعا بالاترین هدف من را تجسم بخشیدی.

کارگردان «پدرخوانده» عنوان کرد: شما روی اثری کار و سپس آن اثر را منتشر می کنید، نمی دانید آن اثر به کجا می رود یا چه کسی آن را می بیند. من همیشه احساس می کردم بزرگترین لذت همه این است که یک فرد جوان چیزی را که من روی آن کار کرده ام ببیند و تصمیم بگیرد که یک رمان بنویسد یا یک فیلم بسازد. این واقعا بزرگترین دستاورد است و بدین معنی است که شما جاودانه شده اید.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است