هنر ایران یتیم مانده است/ کوتاهی جامعه در ایفای نقش آموزشی خود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۳
شاهین فرهت در گفتگو با صبا:

هنر ایران یتیم مانده است/ کوتاهی جامعه در ایفای نقش آموزشی خود

شاهين فرهت معتقدست هنر ایران یتیم مانده است و هنرمندان به صورت غیرانتفاعی آموزش می‌بینند.

شاهین فرهت آهنگساز و پژوهشگر موسیقی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا با تاکید بر اینکه جامعه برای آموزش موسیقی کم گذاشته است، گفت: هنرمندان جوان برای آموزش و ارایه موسیقی زحمت می‌کشند، اما در این میان جامعه نقش تربیت هنری خود را به درستی انجام نداده است.

آهنگساز سمفونی «خیام» افزود: مانند یک خانواده که پدر و مادر فرزند خود را تربیت نکرده است و آن فرزند خودش راه را طی می‌کند هنر موسیقی هم به همین شکل راهش را طی می کند. من فکر می‌کنم هنر ایران یتیم است و هنرمندان به صورت غیرانتفاعی آموزش می‌بینند.

آهنگساز سمفونی «دماوند» بر لزوم کارهای عمیق و ریشه دار تاکید کرد و گفت: نباید فقط به فکر این باشیم که زود به نتیجه برسیم بلکه باید ریشه دار پیش رویم. استادان سال های گذشته با هدف ماندگاری کار می کردند و ما هم باید این راه را ادامه دهیم. هنرمندان نباید فقط به دنبال مطرح کردن خودشان باشند بلکه باید کار باکیفیت و علمی ارایه دهیم.

آهنگساز سمفونی «خلیج فارس» افزود: امروزه وضعیت موسیقی نسبت به گذشته بهتر شده است بدین معنا که فضای موسیقی گسترش پیدا کرده است. در گذشته استادان نمی‌توانستند به راحتی ساز دست بگیرند اما امروزه این طور نیست و تعداد آموزشگاه‌ها زیادتر شده است.

فرهت در پایان گفت: تمامی ما باید فقط به اندیشه فکر کنیم. هنرمند باید خلق و احساس را به مردم هدیه کند. از هنرمندان جوان و پیشکسوت می‌خواهم بیشتر کار و تحقیق کنند تا وضعیت ضعیف موسیقی بهبود یابد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است