موسیقی کلاسیک کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد/ به مردم بینشِ انتخاب بدهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۹
نادر مشایخی در گفتگو با صبا:

موسیقی کلاسیک کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد/ به مردم بینشِ انتخاب بدهیم

نادر مشايخي با تاکید بر اهمیت موسیقی کلاسیک به این موضوع اشاره کرد که در کشور ما به این نوع موسیقی توجه کافی نمی شود.

نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا با تاکید بر اهمیت موسیقی کلاسیک در فعالیت های موسیقایی یک کشور گفت: متاسفانه در ایران به موسیقی کلاسیک کمتر توجه می شود و این موضوع سبب شده است این نوع موسیقی که بسیار پربار است به درستی دیده نشود.

آهنگساز سمفونی «فیه ما فیه» اضافه کرد: در هر حوزه ای نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است و بهترین کار این است که صدا و سیما به موسیقی توجه کند و بخشی را به معرفی این هنر و پخش آثار موسیقی اختصاص دهد.

آهنگساز «اپرای ملکوت» با تاکید بر اینکه باید به مردم قدرت انتخاب داد، توضیح داد: درست این است که مردم دسترسی درستی به انواع موسیقی را داشته باشند و امکان آموزش موسیقی نیز به درستی فراهم باشد تا آنها بتوانند دست به انتخاب بزنند. خیلی ها فقط یک نوع موسیقی را می شناسند و وظیفه مسئولان این است که انواع موسیقی را به گوش مردم برسانند.

آهنگساز «موسیقی مجلسی» خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما خیلی هنرمندان فعال داریم که باید از حضور آن ها استفاده شود تا در کشورمان موسیقی باکیفیت گسترش یابد.

مشایخی در پایان گفت: در همه جای دنیا موسیقی نیاز به معرفی ندارد ولی ما هنوز به آن مرحله نرسیده ایم و در تلاش هستیم که موسیقی را فراگیر کنیم. البته تا زمانیکه خودمان تلاش نکنیم نمی توانیم به مقصد برسیم.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است