نقشم در سریال «وارش» ماندگار خواهد شد/ زنی با رازی ۳۰ ساله | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸

نقشم در سریال «وارش» ماندگار خواهد شد/ زنی با رازی ۳۰ ساله

بازیگر سریال «وارش» می گوید تعدد کاراکتر ها در این سریال که هر کدام قصه خودشان را داشتند یک شانس برای ماندگاری و دیده شدن کاراکتر ها است.

ساناز سماواتی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره جدیدترین فعالیت های خود در عرصه بازیگری عنوان کرد: سریال «بهترین سال های زندگی ما» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید را که به تازگی نام آن به «وارش» تغییر پیدا کرده است و این روزها آخرین مراحل فنی خود را پشت سر می گذارد، آماده پخش دارم.

وی درباره قصه این سریال توضیح داد: «وارش» یک ملودرام تاریخی با قصه ای عالی است. بازیگران بسیاری در این مجموعه که داستانی تاریخی، عاشقانه و پرتلاطم را روایت می کند، حضور داشتند. می توانم بگویم نزدیک به ۷۰ بازیگر حرفه ای در این مجموعه کار کردند و یکی از معدود کارهایی بود که همه بازیگران حتی آن‌هایی که برای ایفای نقش کوتاه انتخاب شده بودند، بازیگرانی بودند که حرفه شان بازیگری است.

بازیگر «وارش» افزود: همچنین حدود ۸ ماه در استان گیلان که مردمانی خوب و مهربان دارد، کار کردیم و لوکیشن هایی که برای این سریال در نظر گرفته شده بود بسیار جذاب و زیبا و متناسب با فضای قصه بود. در نهایت امیدوارم مردم از این سریال لذت ببرند.

سماواتی درباره نقش خود مطرح کرد: اگر بخواهم از لایه بیرونی نقشم را تعریف کنم می توانم بگویم این نقش تعریفی برای تمام زن های ایرانی به ویژه زنان دهه ۱۳۳۰ قایل شد. دهه ای متلاطم بین طبقات اجتماعی مختلف که اتفاقات جدیدی را در جامعه که تغییر از سبک روستایی به سبک مدرنیته بود، رقم زد.

وی ادامه داد: لایه درونی نقش که من را مجذوب خود کرد این بود که یک زن روستایی باید بین مثلث مادر بودن، زن بودن و عاشق بودن انتخاب کند که انتخاب سختی است به ویژه در آن برهه از زمان که زنان روستایی قدرت زیادی نداشتند. البته که زن های بسیاری بودند که در لایه درونی زندگی های خانوادگی و خانی خود قدرت پشت پرده بودند و مردها را هدایت می کردند اما جنس زندگی نقشی که من آن را ایفا می کردم، اینگونه نبود.

بازیگر «وارش» تاکید کرد: همچنین این زن یک رازی را ۳۰ سال با خود حمل می کند که در کنار تمام اتفاقات باعث شده از درون خردتر شود و شاید یکی از زیباترین سکانس های این سریال لحظه حضور این زن در دادگاه است.

سماواتی با بیان اینکه این کاراکتر شاید ظاهرا زن خان یک ده و آدم متنفذی است اما به دلیل آنکه همسرش به او علاقه ای ندارد از درون تنها است، مطرح کرد: تکیه گاه این زن فقط بچه هایش بوده اند ولی حتی نتوانسته روی آنها هم نفوذ چندانی پیدا کند و در طول قصه و زمانی که اتفاقات قصه برایش پیش می آید به وضوح می توانیم این موضوع را متوجه شویم.

وی تاکید کرد: تعدد کاراکترها در این سریال که هر کدام قصه خودشان را داشتند یک شانس برای ماندگاری و دیده شدن کاراکتر ها است و اطمینان دارم کاراکتر زن به دلیل کارگردانی حرفه ای احمد کاوری و مظلومیتی که در وجود خود و چشم هایش داشت، حتما این موفقیت را بدست می آورد. کار حدود یک سال است، تمام شده و از معدود کاراکترهایی بود که من هنوز بعد از یکسال که کار به پایان رسیده است، به آن فکر می کنم.

به گفته وی، وجود بازیگران بسیار خوب، ایفای یک نقش چالشی در این سریال و علاقه‌به کار با احمد کاوری کارگردان «وارش» باعث شد پیشنهاد بازی در این مجموعه را بپذیرد.

سماواتی که در سریال «محرمانه» به کارگردانی مسلم تهرانی و تهیه کنندگی عطا پناهی که چندی پیش فصل دوم این مجموعه از شبکه سه سیما روی آنتن رفت، نیز ایفای نقش داشته است در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است فصل سوم این مجموعه نیز ساخته شود، گفت: خوشحالم که در این کار حضور داشتم و امیدوارم فصل سوم نیز ساخته شود چراکه یکی از معدود سریال‌های ساخته شده برای گروه سنی نوجوان بود که دیده و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

بازیگر «محرمانه» ادامه داد: حتی مردم زمانی که من را که در خیابان می بینند، می خواهند این مجموعه ادامه دار باشد و در این مجموعه علاوه بر پرداخت دقیق به مسایل نوجوان به مسایل  درباره همسران نیز بپردازیم.

وی در پایان درباره دیگر فعالیت های خود اظهار کرد: قرار است به زودی روی صحنه تئاتر بروم و همچنین در حال حاضر مشغول بازی در سریالی هستم که فعلا نمی توانم اطلاعات دقیق تری از آن بدهم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است