حضور «خط باریک قرمز» در آسیاپاسیفیک/ رسانه‌ها حرفه‌ای عمل کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۹
فرزاد خوشدست در گفتگو با صبا:

حضور «خط باریک قرمز» در آسیاپاسیفیک/ رسانه‌ها حرفه‌ای عمل کنند

فرزاد خوشدست درباره حضور مستند «خط باریک قرمز» در فستیوال آسیاپاسیفیک توصیحاتی را ارایه داد.

فرزاد خوشدست مستندساز در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره حضور «خط باریک قرمز» به عنوان تنها نماینده سینمای مستند ایران در فستیوال آسیاپاسیفیک توضیح داد: حضور مستند «خط باریک قرمز» در آسیاپاسیفیک اتفاق خوبی هم برای فیلم و هم برای سینمای مستند ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به تصمیم درست انتخاب یک فیلم مستند به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۰ بیان کرد: آسیاپاسیفیک در نوع خود اسکار آسیا و اقیانوسیه است و حال که فیلم مستند «خط باریک قرمز» در آنجا حضور دارد نشان از قدرت سینمای مستند ایران است.

این کارگردان با انتقاد از اینکه در خبرهای حضورهای جشنواره ای مسیر درستی طی نمی شود، عنوان کرد: زمان اعلام نامزدها از طرف آسیاپاسیفیک ۱۶ اکتبر مشخص شده است اما اخبار جعلی که درباره نامزدی بعضی فیلم ها در آسیاپاسیفیک از یکی دو ماه اخیر توسط روابط عمومی ها و خبرگزاری ها منتشر شده است مربوط به ماه سپتامر و یا پیش تر است. فستیوال های مهم دنیا تا زمانی که خود اخباری را رسانه ای نکنند با ایمیلی اعلام می‌کنند که هرگونه انتشار اخبار مبنی بر حضور فیلم خود در فستیوال ممنوع است.

این مستندساز افزود: متاسفانه در یکی دو ماه اخیر به ویژه درباره آسیاپاسیفیک فیلم های مختلف خبر حضور فیلم خود را منتشر کردند و الان بعضی خبرگزاری ها حاضر به انتشار اخبار درست آسیاپاسیفیک نیستند زیرا در تناقض با اخباری است که پیش تر منتشر کرده بودند و این جریان در حال حاضر فضای بدی را ایجاد کرده و این اتفاق برای سینمای بین المللی ایران بسیار ناخوشایند است و همچنین باعث لطمه به فیلمی مانند «خط باریک قرمز» خواهد شد.

وی درباره دلیل این آسیب به فیلمش توضیح داد: بخشی از معرفی اثر فیلمساز وابسته به انتشار اخبار حضور فیلم در فستیوال ها در خبرگزاری های داخلی است اما این اخبار جعلی باعث دشواری کار ما شده است. در حال حاضر یک سایت تخصصی مستند به دلیل انتشار خبر حضور یک فیلم از محصولات خود، الان نه تنها خبر را اصلاح نمی کند بلکه اخبار صحیح را هم منتشر نمی‌کند و این موضوع باعث آسیب به من و تهیه کننده و پخش کننده فیلم شده است در صورتی که رسالت یک خبرنگار انتشار واقعیت و اخبار صحیح است.

کارگردان «دایره» درباره حضور «خط باریک قرمز» در دیگر جشنواره های جهانی گفت: فیلم من در فستیوال بوسان هم پذیرفته شد اما پخش کننده فیلم به دلیل افت کیفیت این فستیوال پیش از شروع، «خط باریک قرمز» را از فستیوال خارج کرد که این اتفاق کاملا به نفع فیلم من رقم خورد زیرا اولین نمایش بین المللی این فیلم محفوظ است زیرا در آسیاپاسیفیک هم مانند اسکار فیلم ها نمایش داده نمی شوند و ما بدون از دست دادن نمایش بین المللی فیلم خود در همچین فستیوالی حضور پیدا کردیم و این اتفاق باعث توجه فستیوال های دیگر نسبت به «خط باریک قرمز» شده است و من بسیار از این هوشمندی محمد اطبایی پخش کننده فیلم سپاسگزارم. در مورد فستیوال های بعدی هم در زمان برگزاری آن در صورت تایید حضور فیلم از سوی فستیوال قطعا اخبارش از خبرگزاری های داخلی منعکس خواهد شد.

کارگردان مستند-مجموعه «در حبس» درباره حضور فیلم خود در کنار آثار دیگر سینمای جهان عنوان کرد: به اصطلاح می توان گفت فیلم من در گروه مرگ قرار دارد زیرا فیلم هایی که «خط باریک قرمز» در کنار آن ها رقابت می کند از بهترین های سینمای جهان هستند و هر کدام از این فیلم ها را دو تا چند کشور تولید کرده اند و انتخاب «خط باریک قرمز» در کنار این فیلم ها نشان دهنده این است که فیلمی که ۱۰ جوان به تنهایی و با سختی های فراوان آن را ساخته اند حتما حرفی برای گفتن دارد.

خوشدست با اشاره به اینکه سینمای ما باید از فیلمسازان مستقل حمایت کند، بیان کرد: پس از رونمایی از فیلم «خط باریک قرمز» در جشنواره جهانی فیلم فجر و دریافت جایزه نت‌پک دیگر اتفاق خوبی برای فیلم رخ نداد زیرا متاسفانه از فیلم های مستقل حمایتی نمی‌شود. سینمای ما باید از فیلم هایی که توسط اراده چند جوان به خوبی ساخته می شود حمایت کند و ما الان شاهد این هستیم که فیلم «در جستجوی فریده» برای معرفی فیلم خود در آمریکا درگیر مشکلات مالی است تا بتواند در اسکار اتفاق خوبی را به وجود بیاورد.

وی افزود: من به شدت از نگار اسکندرفرد تهیه کننده «خط باریک قرمز» به دلیل حمایتی که از فیلم نیمه کاره من کردند سپاسگزارم همچنین از تیمی که در سازمان زندان ها از من حمایت کردند و اجازه دادند ما ۵ ماه در کانون اصلاح و تربیت حضور داشته باشیم تشکر می کنم.

کارگردان «نگاه خیره» در پایان با اشاره به کمپینی که برای یکی از شخصیت های اصلی فیلم راه افتاده است، توضیح داد: متاسفانه حکم اعدام میلاد تایید شده است و ما برای گرفتن رضایت از خانواده شاکی مبلغی را جمع کرده ایم و امیدوارم قبل از اینکه اتفاق بدی رخ دهد میلاد را از کانون بیرون بیاوریم تا به زندگی عادی خود برگردد.

در خلاصه داستان «خط باریک قرمز» آمده است: یک گروه مجرم نوجوان در زندان با کمک چند مربی نمایش تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند تا اگر موفق بود به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000