دهمین دوره جایزه شهید آوینی «سینماحقیقت» پذیرای ۲۱۰ مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱

دهمین دوره جایزه شهید آوینی «سینماحقیقت» پذیرای ۲۱۰ مستند

کارگردانان 210 فیلم متقاضی شرکت در دهمین دوره جایزه شهید آوینی شده‌ اند که به عنوان بخش ویژه‌ سینما حقیقت، آذر ماه 98 برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، با پایان مهلت ارایه فیلم به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، کارگردانان ۲۱۰ فیلم همزمان با بخش مسابقه ملی این رویداد، متقاضی شرکت در دهمین دوره جایزه شهید آوینی نیز شده‌ اند که به عنوان بخش ویژه‌ سینما حقیقت، آذر ماه ۹۸ در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌ شود.

جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌ های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌ المللی سینما حقیقت برگزار خواهد شد.

امسال از جمع ۶۸۷ فیلم مستندی که در دبیرخانه جشنواره سینما حقیقت ثبت شده اند، ۲۱۰ فیلم متقاضی حضور در بخش جایزه شهید آوینی هم هستند.

بیش از ۳۰ درصد فیلم‌ هایی که از ابتدای سال ۹۷ تولید شده است و برای اولین بار به دفتر سینما حقیقت ارایه شده، با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است.

جایزه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردار است و جایزه‌ برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰، ۱۲۰ و ۱۰۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

سال گذشته سه تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی به ترتیب به وحید چاووش کارگردان فیلم «خاطرات خبرنگار جنگ»، محمدرضا وطن‌ دوست کارگردان و تهیه‌ کننده مستند «لِسِک» و ماهان خمامی‌ پور کارگردان «شبیه‎ سازی آقای زرد» تعلق گرفت. جایزه ویژه‌ هیات داوران هم به پاس حماسه‌ تعهد و تخصص، به وحید حمیدی شخصیت فیلم «مردان زندگی» ساخته یحیی رضایی اهدا شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، سینماحقیقت را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه به دبیری محمد حمیدی‌ مقدم در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است