فیلم‌های جشنواره رشد دانلود می شوند/ پرداخت هزینه به فیلمساز | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۶

فیلم‌های جشنواره رشد دانلود می شوند/ پرداخت هزینه به فیلمساز

مسعود فیاضی از ارتقای سایت فعلی جشنواره رشد به پلتفرم شبکه جامع مدارس با عنوان «شبکه ملی رشد» به منظور قرار گرفتن فیلم‌های گذشته و آثار برگزیده خبر داد.

مسعود فیاضی

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، مسعود فیاضی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امسال ریاست چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را نیز برعهده دارد. او درباره وضع فعلی و چشم‌انداز تحولات آتی این جشنواره گفت: جشنواره فیلم رشد برای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اهمیتی ویژه‌ دارد چون تولید فیلم‌های آموزشی سرمایه‌گذاری و صرف وقت، تعیین ساز و کار و جذب نیروی انسانی را می‌طلبد ولی این جشنواره آثار زیادی را از ایران و سراسر دنیا جذب می‌کند که نمونه‌های مناسب برای دانش آموزان ایرانی را از بین آنها دستچین و ارایه می‌کنیم.

او افزود: هر جشنواره‌ای باید در مسیر اهداف نهاد برگزارکننده‌اش باشد و جشنواره فیلم رشد هم باید از برنامه‌های آموزشی و تربیتی سازمان پژوهش و دفتر انتشارات و فناوری پشتیبانی کند. معضل بزرگ ما این است که فیلمسازان ایرانی با این اهداف آشنا نیستند و دغدغه تولید فیلم اختصاصی برای جشنواره فیلم رشد را ندارند لذا ما سال‌هاست فیلم‌های جشنواره‌مان را از رویداد‌های دیگری که برای اهداف دیگری طراحی شده‌اند جذب می‌کنیم؛ اتفاقی که مطلوب نیست و باید متوقف شود.

فیاضی ادامه داد: برای تشویق فیلمسازان و تهیه کنندگان به تولید فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی باید فرصتی برای فروش آن آثار فراهم شود به این منظور به دنبال ارتقای سایت فعلی رشد به پلتفرم شبکه جامع مدارس با عنوان «شبکه ملی رشد» هستیم تا فیلم‌های مناسب سال‌های قبل و آثار برگزیده جشنواره رشد از طریق بارگذاری در این پلتفرم با هزینه‌ای پایین در دسترس دانش آموزان و معلمان سراسر کشور قرار گیرد و با هر دانلود سهم مالک فیلم از هزینه پرداختی کاربر هم در لحظه به‌شکل خودکار محاسبه و در حسابش واریز شود.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی تربیتی رشد در هفته پایانی آبان ماه توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران و از آذر تا اردیبهشت سال بعد در سایر استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است