دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش بازنگری و منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۳

دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش بازنگری و منتشر شد

مدیران اداره‌ کل هنرهای نمایشی و دفتر نوسازی و تحول اداری از بازنگری و انتشار «دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش» در این وزارتخانه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، در راستای اجرای مرحله دوم شفافیت درباره موضوعات مورد توجه در بازنگری و انتشار «دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش» گفت: تطبیق آنچه به عنوان دستورالعمل ارایه شده با اسناد و قوانین بالادستی ذیربط و بازنگری عمیق آن، تجمیع موارد پراکنده از سایر شیوه‌نامه‌ های موجود در متنی واحد و اطلاع‌ رسانی آن به عموم همزمان با اشاره به بازه‌ های زمانی فرآیند صدور مجوز به صورت مرحله به مرحله، پیش‌بینی صف انتظار مخاطبان در سامانه مربوطه، درج شرایط فرجام‌خواهی در دستورالعمل و… از جمله موضوعات و موارد تاکید شده در دستورالعمل یاد شده است.

وی تاکید کرد: ملاک عملکرد این بخش تخصصی در پنجره واحد صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعملی است که از تیرماه سال گذشته تاکنون بازنگری کارشناسانه شده است و اینک در راستای مرحله دوم شفاف‌ سازی این وزارتخانه منتشر و اجرا می‌ شود.

سیدسعید سرابی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری نیز توضیح داد: در راستای طرح شفاف‌ سازی و اجرای مرحله دوم این طرح، بنا داریم تا تمام ۳۶ دستورالعمل مربوط به مجوزهای ۳۶ گانه این وزارتخانه را به تدریج و در بازه‌ های زمانی متناوب، منتشر کنیم.

وی افزود: امروز هفتمین دستورالعمل این وزارتخانه با عنوان «دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش» منتشر می‌ شود.

سرابی در توضیح روند انتشار این دستورالعمل بیان کرد: در راستای سیاست‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاکیدات وزیر محترم در کلان برنامه‌ های اعلامی به مجلس شورای اسلامی از جمله موضوع شفاف‌ سازی و راه‌ اندازی پنجره واحد خدمات، طراحی و برنامه‌ ریزی ویژه‌ای به منظور ساماندهی مجوزها و خدمات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت که بر اساس آن، تعداد مجوزها به ۳۶ مجوز قطعی در بخش‌ های مختلف این وزارتخانه رسید. این اقدام در راستای همسان‌سازی و جلوگیری از موازی‌ کاری‌های معمول اداری صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری ادامه داد: پس از آن مرحله، در قالب اقدامی دقیق و کارشناسی، مجموعه مجوزهای یاد شده را در جلسات کارشناسی و ضمن بررسی‌ های حقوقی با رویکرد نوسازی و تحول اداری و با محوریت واحدهای تخصصی و مراجع صادرکننده مجوزها، در قالب ۳۶ دستورالعمل همگون تنظیم کردیم که به تدریج منتشر خواهند شد.

سرابی درباره «دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش» اشاره کرد: این دستورالعمل ابتدا توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی با همکاری دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت متبوع، بازنگری کارشناسی شده و تدوین شد و سپس به تایید دفتر نوسازی و تحول اداری، معاونت امور هنری و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه رسیده است و اینک با تایید و امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌ شود. این روند برای انتشار سایر دستورالعمل‌ های مربوط به صدور مجوزهای این وزارتخانه ادامه خواهد داشت و در بازه‌های مختلف زمانی، سایر دستورالعمل‌ ها به تدریج منتشر خواهند شد.

وی درباره ویژگی‌ های مورد نظر در شکل‌گیری دستورالعمل‌ های جدید برای صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: متن تمامی دستورالعمل‌ ها در قالب و شکلی واحد و هماهنگ تنظیم شده و مشتمل بر تمامی اطلاعات لازم برای ذی‌نفعان، از جمله ترکیب اعضای شوراها و هیات‌ های نظارت بر صدور پروانه اجرای نمایش خواهد بود.

سرابی در پایان گفت: هر آنچه با عنوان دستورالعمل صدور مجوزها منتشر می‌ شود، ملاک عملکرد حوزه‌ های ستادی و استانی این وزارتخانه محسوب می‌ شود و همه مکلف به اجرای آن هستند و موارد تخلف بررسی و رسیدگی خواهد شد.

«دستورالعمل صدور پروانه اجرای نمایش» در ۱۰ ماده و ۱۰ تبصره در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ به تصویب و تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و از تاریخ یاد شده، لازم‌ الاجراست و از این پس تمامی مقررات، دستورالعمل‌ ها و شیوه‌نامه‌ های قبلی مرتبط با موضوع این دستورالعمل ملغی شده و صدور مجوزها مطابق با دستورالعمل حاضر انجام می‌ شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است