اسب برنز جشنواره استکهلم در انتظار پیمان معادی برای بازی در «متری شیش و نیم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۳

اسب برنز جشنواره استکهلم در انتظار پیمان معادی برای بازی در «متری شیش و نیم»

نخستین بار جایزه‌ اسب برنزی جشنواره استکهلم به پیمان معادی و بازیگری خارج از اروپا و ایالات متحده‌ آمریکا اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، خبرگزاری کشور سوئد از جایزه یک عمر دستاورد هنری برای یک ایرانی در جشنواره استکهلم خبر داد.

در متن این خبر آمده است: «پیمان معادی که شروع درخشش بین‌المللی بزرگ خود را در سال ۲۰۱۱ با بازی در فیلم جدایی ساخته‌ اصغر فرهادی به دست آورد، به دلیل ویژگی منحصربه‌فرد او در حضور بر پرده‌ سینما و عبور از تعصبات و مرزها امسال طى مراسم ویژه ای مهمترین جایزه این رویداد هنرى، جایزه‌ی اسب برنزی را در نمایش اول نوردیک و مراسم فرش قرمز برای نمایش فیلم متری شیش‌ونیم دریافت خواهد کرد.»

در ادامه این خبر آمده است: «انگیزه های زیادی برای ارائه جایزه امسال دستاورد استکهلم به پیمان معادی است؛ بازیگری ایرانی با جذابیت عمومی و نقش‌آفرینی‌هایی در حد و کلاس جهانی است که به سینمای تراز اول غنا بخشیده‌اند. او با برداشت‌های نیرومند و بابصیرتش از نقش‌ها، دریچه اى را برای مخاطب می‌گشاید تا از پرده‌ بزرگ سینما فراتر برود و تعصبات و مرزها را درنوردد.

این نخستین بار است که جایزه‌ مهم اسب برنزی به بازیگری خارج از اروپا و ایالات متحده‌ آمریکا اهدا می‌شود. امروز پیمان معادی یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین ستارگان سینمای ایران است. قبل از پیمان معادی افرادی مثل دیوید لینچ، اولیور استون، سوزان ساراندون، لورن باکال، کلر دنیس، مایک لی و فرانسیس فورد کاپولا این جایزه را دریافت کرده اند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است