«خورشید و خاکستر» از ماجرای پس از عاشورا می گوید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۳

«خورشید و خاکستر» از ماجرای پس از عاشورا می گوید

شبکه رادیویی نمایش و شبکه تلویزیونی نسیم، نمایش رادیویی «خورشید و خاکستر» را روی آنتن می برند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، نمایش رادیویی «خورشید و خاکستر» نوشته قدرت الله فتحی از شبکه رادیویی نمایش و شبکه تلویزیونی نسیم روی آنتن می رود.

داستان این سریال درباره نوار یکی از زنان خولی است که در رویارویی با سر امام حسین (ع) دگرگون می شود و جز اولین کسانی است که پیاده به کربلا و محل شهادت آن حضرت می رود.

این نمایش رادیویی که ساعت ۱۰:۳۰ هر روز روی آنتن رادیو نمایش می رود، از امشب چهارشنبه ۲۴ مهرماه ساعت ۲۱:۳۰ در شبکه تلویزیونی نسیم نیز پخش می شود.

فرشاد آذرنیا تهیه کننده این نمایش رادیویی درباره صحنه ای از سریال «خورشید و خاکستر» گفت: شخصیت نوار وقتی سر امام حسین (ع) را می بیند، دچار حالت های خاص ذهنی می شود و صدای فرشتگان را می شنود به همین دلیل از تلفیق موسیقی و افکت و ذکر لبیک برای آن صحنه استفاده کرده ام.

وی ادامه داد: در صحنه های دیگر هم از آرایه های موسیقی بسیاری استفاده کرده ام. سختی کار در این نمایش زمانی بود که نوار از خانه بیرون می آمد و زمزمه هایی از مردم شهر درباره واقعه کربلا به گوش او می رسید و این به صورت کابوس در ذهن نوار می پیچید که این زمزمه ها به صورت واقعی و در عین حال خیالی با موسیقی اجرا شد تا برای شنونده باورپذیر باشد.

این تهیه کننده در پایان گفت: کارگردانی بی نقص رضا عمرانی موجب شد تا فضای درستی را برای صحنه های این سریال ایجاد کنم و امیدوارم مورد توجه شنوندگان رادیو قرار بگیرد.

در این نمایش رادیویی مهدی طهماسبی در نقش خولی، شیوا رفیعیان در نقش نوار، نگین خواجه نصیر، مهرداد مهماندوست، سعید سلطانی، احمد لشینی، بهادر ابراهیمی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند.

«خورشید و خاکستر» به کارگردانی رضا عمرانی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری مجید آینه، افکتوری نازنین حسن پور و گویندگی معصومه عزیز محمدی هر روز ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود و از امشب چهارشنبه ۲۴ مهرماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه تلویزیونی نسیم پخش خواهد شد.

علاوه بر سریال رادیویی «خورشید و خاکستر»، سریال رادیویی «جاده آفتاب» به کارگردانی مهرداد مهماندوست و ۴۰ نمایش کوتاه رادیویی به نویسندگی داریوش روحی، سهیلا خدادادی و حمیدرضا پورعلی‌محمد به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی و اشرف سادات اشرف نژاد، در ایام اربعین روی آنتن رادیو نمایش می روند.

علاقه مندان می توانند نمایش ها و برنامه های رادیو نمایش را  روی موج اف ام ردیف ۵و۱۰۷ مگاهرتز بشنوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است