خطوط منقطع و ممتد بر تار و پود زمان کشیده می‌شوند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۵

خطوط منقطع و ممتد بر تار و پود زمان کشیده می‌شوند

نمایشگاه «خطوط منقطع-خطوط ممتد» با آثار محمدرضا میرزایی در گالری طراحان آزاد برپا می شود.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا، گالری طراحان آزاد میزبان نمایشگاهی از تازه ترین آثار محمدرضا میرزایی با عنوان «خطوط منقطع-خطوط ممتد» خواهد بود.

محمدرضا میرزایی در بیانیه نمایشگاه آثار خود نوشته است: «خطوط منقطع و خطوط ممتد همان خطوطی است که در مکان ها و فضاهای عمومی و خصوصی اجتماع ما حد و حدود را مشخص می کنند.

در نظام موجود جهان خطوط منقطع و ممتد در لایه های درونی و برونی اجتماع بسیار برای من قابل مشاهده بودند.

مجموعه ای از محدودیت های مرئی و نامرئی میان مردمان.

باورم این است جهان هرکس خطوط منقطع و ممتد از پیش ساخته ای است. تفاوت قضیه در این است که بعضی ها نوغان وار خود این خطوط را به دور می پیچند و برخی آن را پناه امن خود تلقی می کنند. اما بعضی دیگر در این خطوط به خود می آیند و فریادشان حکایت آواز تلاش جان کاهی می شود که برای رهایی خود و دیگران از این خطوط به کار می بندند. خطوطی که رهایی از آن به آسانی میسر نیست و لایه های مقاوم و متعددی دارد.

اساس شروع این مجموعه نیز همین است حول محور محدودیت و تاثیر ماهیت آن به فضای ورزشی زنان از سال های دور تا به امروز. این خطوط در تار و پود زنان آن سال ها جا خوش کرده اند، تمام آنچه را که با آن ها فراموش کرده ایم.

به راستی خطوط منقطع و ممتد در طول ظهور می کنند یا در عرض؟

باورم این است که باید چهار چشمی مراقب طول و عرض بود.

آن که از منطقه خطوط این چنین می خواهد گذر کند، آرام گام برمی دارد.

حقیقت این است، عبور از چنان خطوطی حتی دست به عصا شجاعت می خواهد.»

این نمایشگاه از تاریخ ۲۶ مهر تا ۲ آبان ۹۸ در گالری طراحان آزاد به نشانی تهران، میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵ آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است