بهترین انیمیشن‌های اروپا معرفی شدند/ از بونوئل تا زندگی در کابل | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۹

بهترین انیمیشن‌های اروپا معرفی شدند/ از بونوئل تا زندگی در کابل

«بونوئل در هزارتوی لاک پشت ها» به همراه سه انیمیشن تولید فرانسه برای کسب جایزه بهترین انیمیشن اروپا رقابت می کنند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی فیلم اروپا از ۴ انیمیشن اروپایی که برای کسب جایزه بهترین انیمیشن امسال این رویداد رقابت می کنند، رونمایی کرد.

در این رویداد انیمیشن موفق اسپانیایی «بونوئل در هزارتوی لاک پشت ها» قرار است با سه انیمیشن تولید فرانسه برای جایزه بهترین انیمیشن اروپا در جوایز فیلم اروپا رقابت کند.

انیمیشن فرانسوی «بدنم را گم کردم» ساخته جرمی کلاپین که درباره دستی است که بدنش را گم کرده، یکی از این انیمیشن هاست. این انیمیشن نخستین بار در بخش رقابتی هفته منتقدان کن حضور پیدا کرد و توانست بالاترین جایزه جشنواره را دریافت کند. بعد از موفقیت «بدنم را گم کردم» در جشنواره کن، نتفلیکس حق انتشار این انیمیشن را در اختیار گرفت.

آنسا دامیان کارگردان رومانیایی به همراه برشت اوانز نیز با انیمیشن فرانسوی زبان «داستان تخیلی مارونا» دیگر نامزد جایزه بهترین انیمیشن اروپا هستند. این اثر داستان یک توله سگ است که هرگز عشقی را که سزاوارش است، به دست نمی آورد. «داستان تخیلی مارونا» اولین بار در جشنواره انسی به نمایش در آمد.

«چلچله های کابل» سومین فیلم تولید مشترک فرانسوی امسال است که برای جایزه بهترین انیمیشن اروپا نامزد شده است، این اثر ساخته زابو بریتمن و الیا گوبه-مولک داستان دوران زندگی در افغانستان در زمان طالبان است.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد چهارمین نامزد بهترین انیمیشن جوایز اروپا، «بونوئل در هزارتوی لاک پشت ها» محصول اسپانیا است که درباره ساخت فیلم مستند «سرزمین بدون نان» ساخته لوییس بونوئل کارگردان اسطوره ای اسپانیایی است. این انیمیشن را که یکی از نامزدهای نهایی کشور اسپانیایی برای فرستادن به بخش اسکار بین الملل بود، سالوادور سیمو نوشته و کارگردانی کرده است.

بیش از ۳۶۰۰ عضو آکادمی فیلم اروپا بهترین انیمیشن این قاره را از میان این چهار انیمیشن انتخاب خواهند کرد. برنده این جایزه در مراسم سی و دومین دوره جوایز فیلم اروپا که ۷ دسامبر در برلین آلمان برگزار می شود، معرفی خواهد شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است