جنگ و تبعاتش دغدغه همیشگی‌ام است/ دلیل برگشتن با «برگشتن» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶
حسین مسافرآستانه در گفتگو با صبا:

جنگ و تبعاتش دغدغه همیشگی‌ام است/ دلیل برگشتن با «برگشتن»

حسین مسافرآستانه که پس از 9 است با «برگشتن» به کارگردانی تئاتر برگشته است از دغدغه خود برای پرداختن به دفاع مقدس می گوید.

حسین مسافرآستانه بازیگر و کارگردان تئاتر که قصد دارد پس از ۹ سال دوری از کارگردانی تئاتر نمایش «برگشتن» را از یکم آبان روی صحنه ببرد در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره مضمون این نمایشنامه توضیح داد: نمایش «برگشتن» به قلم خیراله تقیانی‌پور نوشته شده و موضوع اجتماعی با محوریت وضعیت خرمشهر دارد و نگاهی به ارتباطات اجتماعی امروز جامعه است.

وی افزود: قصه در زمان حال رخ می دهد و داستان خانواده ای است که از دورن خانواده به دلیل رازهای پنهان شده از زمان جنگ تا امروز و درون اجتماع دچار بحران شده است. مشکل اجتماعی که در این نمایشنامه اشاره می شود ساخت و ساز پروژه های بزرگ در سطح خرمشهر است که با مخالفت مردم مواجه می شود و مردم خرمشهر معتقدند در منطقه ای که خون شهدا ریخته شده نباید چنین پروژه هایی ساخته شود.

مسافرآستانه درباره دلیل اصلی انتخاب این متن گفت: موضوع جنگ در گذر زمان یکی از دغدغه های اصلی من است. فراموشی دوران جنگ و تاثیر آن در زندگی مردم ایران همیشه برای من مهم است و فکر می کنم ما باید وفادارانه به موضوعات جنگ تحمیلی و یاد شهدا بپردازیم و ماهیت آن را فراموش نکنیم.

وی درباره مواجهه مخاطب با پیامد نمایش «برگشتن» بیان کرد: ما در این نمایش تلاش کردیم موضوع را برای مخاطب طرح و برداشت مفاهیم داستان را به خودش واگذار کنیم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان درباره ۹ سال دوری از کارگردانی تئاتر توضیح داد: من همیشه در صحنه تئاتر به عنوان بازیگر، طراح، مشاور و داور جشنواره ها حضور داشتم و همانطور که می دانید کارگردانی در این حوزه کار دشواری است اما این نمایشنامه را کارگردانی می کنم چراکه یکی از مشغله های ذهنی من در سال های اخیر بوده است.

نمایش «برگشتن» به کارگردانی حسین مسافر آستانه و نویسندگی خیراله تقیانی‌پور و تهیه کنندگی جواد نوری و بازی فرید قبادی، مجید رحمتی، علی قابشی، شیرین بینا از یکم آبان ماه در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است