سوتی عجیب «ABC» در پخش تصاویر جعلی/ ترامپ واکنش نشان داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳

سوتی عجیب «ABC» در پخش تصاویر جعلی/ ترامپ واکنش نشان داد

اشتباه شبکه «ABC» در پخش تیراندازی قدیمی در آمریکا با عنوان حملات ترکیه به سوریه یک بی‌آبرویی به بار آورد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از نیویورک‌تایمز، شبکه تلویزیونی «ABC» آمریکا از اشتباه عجیب خود در نشان دادن ویدیوی مربوط به یک مراسم تیراندازی در منطقه‌ای در آمریکا با عنوان حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه عذرخواهی کرد.

ویدیویی که شبکه «ABC» روز یکشنبه و دوشنبه گذشته، ۱۳ و ۱۴ اکتبر پخش کرده در حقیقت مربوط یک مراسم تیراندازی با انواع مسلسل در سال ۲۰۱۷ و در منطقه‌ای ویژه در ایالت کنتاکی بوده است.

سخنگوی این شبکه درباره این اشتباه عجیب گفت: در برنامه‌های «اخبار جهان امشب» و «صبح به خیر آمریکا» ویدیویی تحت عنوان حمله نظامی ترکیه به مرزهای سوریه پخش شده است که بلافاصله بعد از آن که اصالت آن از سوی مخاطبان مورد تردید قرار گرفت از آنتن پایین کشیده شد.

او اضافه کرد: «ABC» بابت این اشتباه متاسف است. نماینده این شبکه در رابطه با دلیل وقوع این اشتباه توضیحی ارائه نکرد.

این ویدیو اولین بار با عنوان بمباران نظامی شهروندان کرد سوریه توسط ارتش ترکیه پخش شده، در حالیکه در اصل مربوط به مراسمی با عنوان Night Shoot Knob Creek است که در آن صاحبان انواع اسلحه‌های اتوماتیک و مسلسل در مرتعی متعلق به تشکیلات Knob Creek کنتاکی گرد هم جمع شده بودند.

ویدیو را اینجا ببینید.

گروهی از رسانه‌های دست راستی آمریکا با استفاده از فرصت پیش آمده و اشاره به این سوتی عجیب به «ABC» حمله کرده و صحت سایر منابع خبری و قابل اطمینان بودن گزارش‌های این شبکه را زیر سوال برده‌اند.

این ماجرا آنقدر در محافل رسانه‌ای آمریکا داغ شده است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا نیز به آن واکنش نشان داد و آن را رسوایی شبکه ABC خواند.

ترامپ در توییت خود نوشت: رسوایی بزرگ در ABC News. اونها تصویرهای مخوف جعلی رو به عنوان بمباران‌های ترکیه در سوریه پخش کردن. یک افتضاح واقعی. حالا فردا از هانتر، پسر جو بایدن خوابالو می‌پرسن چرا اوکراین و چین میلیون‌ها دلار بهت دادن وقتی تو هیچی نمیدونی؟

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است