مالک باشگاه چلسی به سینما روی آورد/ ماجراجویی جدید میلیاردر روسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۶
در جشنواره کن اعلام شد

مالک باشگاه چلسی به سینما روی آورد/ ماجراجویی جدید میلیاردر روسی

در جشنواره کن از یک صندوق خصوصی با هدف سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های سینمایی به مالکیت رومن آبراموویچ تاجر ثروتمند روسی رونمایی شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، رومن آبراموویچ میلیاردر معروف روسی از صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری خود با نام «Kinoprime» برای سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های سینمایی پرده برداشت. این خبر را آنتون مالیشف مدیرعامل این تشکیلات در جشنواره بین‌المللی فیلم کن اعلام کرد.

بنا بر اساسنامه این صندوق، قرار است در ۳ سال آینده مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار روی ساخت فیلم‌های مختلف سینمایی سرمایه‌گذاری شود و تا ۵۰ درصد هزینه ساخت یک فیلم پوشش داده شود. اولین سرمایه‌گذاری این نهاد به فیلم بلند «پری» به کارگردانی آنا ملیکیان، فیلمساز برنده جایزه فستیوال برلیناله برای فیلم «مریخ» تعلق گرفته است. «پری» هم‌اکنون در مرحله پست‌پروداکشن است و امسال در روسیه به نمایش در خواهد آمد.

آنتون مالیشف مدیراجرایی سابق صندوق دولتی فیلم روسیه درباره این موسسه خصوصی جدید گفت: سرمایه‌گذاری‌های دولتی روسیه تنها یک هدف داشت و آن ساختن فیلم‌های پرفروش و گیشه‌ای روسی بود، حال آنکه ما در«Kinoprime» نه فقط به دنبال تولیدات پرفروش که خواهان ساخت فیلم‌های باکیفیت و پروژه‌های هنری ارزشمند هستیم. او همچنین افزود این صندوق آثار زیادی را رصد خواهد کرد و پروژه‌های برتر با رای کمیته‌ای ۱۰ نفره انتخاب می‌شوند.

صندوق سرمایه‌گذاری «Kinoprime» در پروژه‌های بین‌المللی نیز ورود خواهد کرد؛ مخصوصا پروژه‌هایی که به نوعی با روسیه مرتبط بوده و به عنوان مثال کارگردان یا هنرمندی روس در آن حضور داشته باشند.

رومن آرکادیویج آبراموویچ تاجر مولتی‌میلیاردر ۵۲ ساله روس و مالک شرکت سرمایه‌گذاری میل‌هاوس ال‌ال‌سی است. او در خارج از روسیه به خاطر تملک باشگاه فوتبال چلسی و فعالیت در فوتبال اروپا شهرت دارد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است