صفرعلی اصغرزاده در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا آرام می‌گیرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰

صفرعلی اصغرزاده در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا آرام می‌گیرد

صفرعلی ‌اصغرزاده بر اثر بیماری قلبی در تهران درگذشت و پیکر او صبح روز 24 مهر در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا به خاک سپرده می‌شود.

صفرعلی اصغرزاده

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، صفرعلی ‌اصغرزاده روز ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۷۹ سالگی و بر اثر بیماری قلبی در تهران درگذشت و پیکر او صبح روز ۲۴ مهر در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا تهران به خاک سپرده می‌شود.

اصغرزاده که دارای گواهی درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (معادل دکتری) است از جمله کارگردان‌هایی بود که علاوه بر ساخت فیلم‌های خمیری و سفالی عروسکی و دو بعدی مانند «کوزه‌گر»، «بچه‌ها با هم»، «همنشین»، «بهار دوستی»، «چکاوک و چمنزار» و «کلاغه کجاست روی درخت» سروده افسانه شعبان‌نژاد، داستان‌های تاریخی مذهبی را نیز با قالب‌ها و تکنیک‌های مختلف و با یک سبک روایی ویژه برای کودکان و نوجوانان روایت کرد. او دارای مدارک و گواهی‌های تخصصی برخی از مدارس و انجمن‌های تخصصی هنری در رشته‌های نقاشی و سفالگری و مدرک سطح خوش انجمن خوشنویسان ایران نیز بود و همچنین در حوزه تصویرگری کتاب نیز آثاری را برجای گذاشته است.

این کارگردان پیشکسوت در سال ۱۳۶۰ به‌عنوان دستیار کارگردان در فیلم «چشم تنگ دنیادار» نورالدین زرین‌کلک و در سال ۱۳۶۱ به‌عنوان طراح و شخصیت‌ساز و سازنده زمینه فیلم «بازگشت» کار زنده‌یاد وجیه‌الله فردمقدم، طراحی و پویانمایی فیلم «گنج» احمد عربانی و طراحی شخصیت‌های سه‌بعدی و ساخت دکور فیلم «قصه‌های بازار» عبدالله علیمراد با کانون همکاری کرد و نخستین فیلم انیمیشن اصغرزاده در مقام کارگردانی در سال ۱۳۶۸ ساخته شد و از جمله آثاری بود که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی مانند جشنواره برلین آلمان شیکاگو آمریکا، فرایبورگ فرانسه و حیدرآباد هند شرکت داشت این فیلم جایزه کتاب زرین بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ها‌ی آموزشی و تربیتی رشد در سال ۱۳۷۴ را به‌دست آورد.

اصغرزاده سابقه‌تدریس در دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی به عنوان استاد طراحی و در دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی قزوین و دانشکده صدا و سیما به عنوان استاد مدعو را در کارنامه خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است