قصه «دیو» از زبان یک نویسنده سیاهپوست | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۸

قصه «دیو» از زبان یک نویسنده سیاهپوست

نشست بررسی رمان «دیو» نوشته والتر دین‌مایرز چهارشنبه ۲۴ مهر در کتابفروشی نشر پیدایش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صبا، نشست نقد و بررسی رمان «دیو» نوشته والتر دین‌مایرز روز چهارشنبه ۲۴ مهر در قالب یکی از جلسات «دورهمی‌های» نشر پیدایش در کتابفروشی این‌ ناشر برگزار می‌شود.

این‌کتاب شهریورماه امسال با ترجمه شیدا رنجبر منتشر شد. نسخه اصلی این‌ رمان در سال ۱۹۹۹ با عنوان «monster» چاپ شد که جایزه مایکل ال‌پرینتز، دیپلم افتخار جایزه کارتاکینگ و نامزدی بخش نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. ویراست اول ترجمه پیش‌رو هم در سال ۸۴ با نام «دیو» منتشر شد.

«دیو» درباره نوجوان سیاه‌پوستی به‌نام استیو هارمون است که به جرم قتل در زندان به سر می‌برد. بسته به نتیجه محاکمه، شاید استیو تا آخر عمرش مجبور باشد در زندان بماند. او در این مکان محدود، با نوجوانان و جوانان بزهکار دیگری هم آشنا می‌شود.

والتر دین‌مایرز نویسنده این‌کتاب، خود از مولفان سیاه‌پوست آمریکایی است که متولد سال ۱۹۳۷ و درگذشته به سال ۲۰۱۴ است. این‌ نویسنده یکی از نویسندگان سیاه‌پوست ادبیات معاصر کودک و نوجوان آمریکاست. متن رمان «دیو» نوشته‌های روزانه‌ای است که استیو هارمون در زندان و در حالی که در انتظار محاکمه و جلسه دادگاه است، نوشته شده‌اند.

«دور همی»‌های نشر پیدایش، برنامه‌هایی برای نوجوانان هستند که با حضور مولف یا مترج، همراه با مجری کارشناس برگزار می‌شوند. در این برنامه نوجوانان در یک حلقه گفت‌وگو به بحث و تبادل نظر پیرامون کتاب ماه می‌پردازند. دورهمی این ماه نشر پیدایش،‌ برای کتاب «دیو» است که در آن، علی اکبر زین‌العابدین در کنار مترجم اثر به بحث و گفتگو می‌پردازد.

این برنامه روز چهارشنبه ۲۴ مهر، از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در خانه کتاب پیدایش واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهید فلاح‌زاده (گلستان دوم)، پلاک ۱۰۹ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است