عباس غزالی کارگردان «خواب عمیق» شد/ شروعی برای ساخت فیلم بلند سینمایی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴

عباس غزالی کارگردان «خواب عمیق» شد/ شروعی برای ساخت فیلم بلند سینمایی

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون از ساخت اولین فیلم کوتاهش به نام «خواب عمیق» خبر داد و از دلایل ورودش به عرصه کارگردانی صحبت کرد.

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی ساخت فیلم کوتاهش را به پایان رسانده است درباره ورودش به حوزه کارگردانی به خبرنگار صبا عنوان کرد: در این سال ها برای کارگردان هایی که هر یک تفاوت های زیادی با هم داشتند کار کردم و این افراد تجربیات زیادی را به من آموختند.

وی افزود: همیشه در کنار بازیگری نیم‌نگاهی هم به کارگردانی داشتم و فکر می کردم ذوقی هم در آن دارم.

غزالی با اشاره به این که در این مدت تلاش کرده اندوخته هایش را بیشتر کند، توضیح داد: در این سال ها که در این رشته تحصیل کردم و لیسانس کارگردانی گرفتم تمرکز بیشتری روی کارگردانی گذاشتم تا بتوانم به صورت تئوری اطلاعاتم را بیشتر کنم. در زمینه ساخت فیلم، تجربه های مختصری داشتم ولی دوستان اهل اندیشه نظرات مثبتی درباره آن کارها داشتند و این باعث شد انرژی زیادی بگیرم تا اینکه به نقطه ای رسیدم که احساس کردم می توانم به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت کنم.

غزالی در پاسخ به اینکه میسر فیلمسازی را ادامه خواهد داد، گفت: بسیار جدی مسیر فیلمسازی را شروع کرده ام و قدم های دیگری را هم حتما در این مسیر برمی دارم.

بازیگر فیلم سینمایی «من یوسفم مادر» به جزییات فیلم کوتاه خود اینگونه اشاره کرد: فیلمنامه «خواب عمیق» را زمستان سال گذشته نوشتم و چندین بار بازنویسی شد تا اینکه بهار امسال به بازنویسی نهایی رسید و ۱۴ اردیبهشت با تیم خوب، با انگیزه و کاربلد کار را استارت زدیم و ۲۶ اردیبهشت ماه تصویربرداری آن به پایان رسید.

غزالی اضافه کرد: در حال حاضر فیلم در مرحله مونتاژ است و بعد از آن مراحل فنی دیگر سپری خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که در اولین فیلم کوتاه خود به چه موضوعی پرداخته است، توضیح داد: «خواب عمیق» داستان فردی را روایت می کند که شبی خوابش نمی برد و دلیل آن مشخص نیست و این برایش آزاردهنده است. این بی خوابی تا نیمه شب ادامه پیدا می کند و او تصمیم می گیرد از خانه بیرون برود و کمی وقت کُشی کند تا شاید خواب به چشمانش بیاید، ولی با بیرون رفتنش درگیر ماجرایی می شود که نقطه عطف قصه است و ادامه ماجرا…

بازیگر «همه چی عادیه» اضافه کرد: قصه این فیلم شخصیت محور است و یک کاراکتر بیشتر ندارد که محمدصادق ملک بازیگر خوب این نقش را ایفا می کند که به نظرم خیلی خوب از پس آن برآمده است. عوامل دیگر این کار نیز از دوستان حرفه ای و کاربلد من هستند.

غزالی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت این فیلم کوتاه شروعی برای ساخت فیلم های بلند سینمایی اش است، گفت: من اینطور نگاه نمی کنم که فیلم کوتاه مقیاس کوچکی از فیلم بلند است و هرکسی که با فیلم کوتاه شروع کند باید فیلم بلندش را بسازد. فیلم کوتاه و بلند سینمایی دو شیوه متفاوت هستند که هرکدام ارزش خاص خود را دارند و با احترام به فیلم کوتاه، این به این معنی نیست که من خودم را آماده می کنم برای ساخت فیلم بلندم. ممکن است بعد از این فیلم بلافاصله فیلم بلندم را بسازم و در ادامه این مسیر باز هم فیلم کوتاه بسازم. در ذهنم ساخت فیلم بلند سینمایی است و در حال کار روی فیلمنامه آن هستم و به زودی زود با یک اقدام جدی فیلم بلندم را خواهم ساخت.

 


وی در پایان درباره فعالیتش در حوزه بازیگری پس از شروع فیلمسازی اش اذعان کرد: بازیگری همیشه شاخه اصلی من در حوزه هنر است و به شدت برایم مقدس است. از آنجایی که من بازیگر گزیده کاری هستم و از پیشنهادهای روی میز سعی می کنم بهترین ها را انتخاب کنم این موضوع من را به بازیگر کم کار تبدیل کرده و با همین فرمان، کارم را ادامه می دهم و شاید در فیلم های خودم هم بازی کردم. بازیگری و کارگردانی من دو مقوله جداست که به آن ها خواهم پرداخت و مسیرم را در هردو حوزه ادامه می دهم.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است