مصطفی خرامان داستان زندگی پیامبر(ص) را برای نوجوانان می‌نویسد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۴

مصطفی خرامان داستان زندگی پیامبر(ص) را برای نوجوانان می‌نویسد

مصطفی خرامان از نگارش سه کتاب داستان درباره زندگی پیامبر اسلام (ص) برای گروه سنی نوجوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصطفی خرامان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در زمینه نگارش کتاب گفت: سه کتاب داستان با عنوان «پسری از کلب»، «ابوذر غفاری» و «سلمان فارسی» را برای گروه سنی نوجوان مدنظر دارم که قرار است در قالب مجموعه «رمان نوجوان امروز» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود.

وی ادامه داد: نگارش کتاب داستان «پسری از کلب» به پایان رسیده و تحویل کانون داده شده و کتاب «ابوذر غفاری» نیز تا آخر مهر تحویل داده می‌شود. کتاب سوم نیز که «سلمان فارسی» است در بهمن‌ سال ۱۳۹۸ تحویل داده خواهد شد.

خرامان با اشاره به این‌که این سه کتاب باید با هم منتشر شوند، توضیح داد: این کتاب‌ها به ترتیب داستان پیامبر(ص) تا بعثت، داستان پیامبر(ص) تا هجرت و داستان پیامبر و نبردهای مسلمانان را روایت می‌کنند. در واقع این سه کتاب به موضوع صدر اسلام می‌پردازند.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تاکید کرد: هر سه کتاب، داستانی هستند و به تاریخ‌نگاری نپرداخته‌اند زیرا داستان زندگی پیامبر(ص) بسیار جذاب است و سعی کرده‌ام در این سه کتاب اطلاعات داستانی جذابی را به نوجوانان ارایه دهم تا بهتر فضای آن روزها و جزییات زندگی پیامبر را بشناسند.

وی در زمینه نگارش کتاب‌های داستانی درباره اسلام و شخصیت‌های مذهبی و دینی برای نوجوانان تصریح کرد: ما تا به حال بیشتر درباره شخصیت‌های برجسته مذهبی و ائمه و معصومان، تاریخ‌نگاری کرده‌ایم و یا زندگی‌نامه نوشته‌ایم. این در حالی است که داستان‌نویسی در این موضوع بسیار تاثیرگذار است.

خرامان در پایان مطرح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموعه «رمان نوجوان امروز» پیشتاز بود  و در این زمینه هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. کانون می‌تواند زمینه‌ساز این تفاوت و ارایه کارهایی جدید باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است